Uncategorized

Domowe musli bez cukru

Rate this post
Jestem zachwycona, bo wyszło naprawdę rewelacyjne! Długo się zbierałam żeby zrobić własne musli, wcześniej buszowałam w sklepach w poszukiwaniu jakiegoś dobrego, ale analizując skład szybko rezygnowałam. Albo był cukier ( ukryty lub nie), albo składniki, które mi nie odpowiadały. Zgromadziłam w domu dużo produktów, które lubię i które nadają się na musli i udało się. Nie dodałam nic a nic cukru, dzięki owocom suszonym i tak jest słodkie. W planach miałam jedzenie go z dodatkiem jogurtu lub kefiru ,ale jest takie pyszne, że wcinam same, suche. Jak najbardziej polecam!

Waga składników jest nieprecyzyjna, dawałam wiele rzeczy na oko :

  • 2 szklanki płatków żytnich
  • szklanka płatków owsianych
  • szklanka poppingu
  • pomieszana szklanka otrębów pszennych, żytnich i owsianych
  • orzechy laskowe
  • szklanka słonecznika
  • pół szklanki migdałów i płatków migdałowych
  • pół szklanki pestek dyni
  • siemie lniane
  • orzechy ziemne
  • suszone śliwki
  • suszone morele
  • żurawina
  • rodzynki
  • troszkę oliwy

 Pamiętajcie, że składniki są dowolne, możecie dodać co tylko macie, a i tak będzie na pewno zdrowsze od musli sklepowego 🙂

 Wszystkie składniki oprócz otrębów i suszonych owoców i siemienia wysypujemy na blachę do pieczenia wyłożoną papierem. Lekko skrapiamy oliwą lub innym olejem.  Pieczemy około 30 minut w 180 stopniach co jakiś czas mieszając. 

 Suszone owoce kroimy i łączymy z siemieniem. Na rozgrzaną, suchą patelnię wsypujemy otręby i troszkę podpiekamy, dodajemy do mieszanki.

 Takie prażone płatki, pestki i orzechy całkowicie zmieniają swój smak, są pyszne! Łączymy wszystko i przekładamy do pojemników, w których będziemy przechowywać nasze musli.

Mi wyszły dwa duże pojemniki 🙂

35 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.