Pełnoziarniste naleśniki z prażonymi jabłkami

Pełnoziarniste naleśniki z prażonymi jabłkami
Wczoraj byłam w Toruniu, jadłam pieczone pierogi na Starówce, były dobre, ale nieskromnie napiszę, że robię lepsze! Kupiliśmy też lody, dawno nie jadłam takich smacznych, jak tylko będziecie w Toruniu, musicie spróbować! (KLIK) Pochodziliśmy parę godzin, byliśmy w Planetarium, a dzisiaj wracam już do domu. Odpoczęłam przez to 6 dni, było mi dobrze, ale w domu zdecydowanie najlepiej 😉 W poniedziałek jadę na 2 dni do babci, a we wtorek jadę do Warszawy oglądać mieszkania do wynajęcia.






Dzisiaj dla Was mam słodkie, pyszne naleśniki, zdrowsza wersja zwykłych pszennych. Jeśli macie problem z wytrzymaniem bez słodyczy, to one na pewno mogą z sukcesem zastąpić słodki, kupny deser. Wiadomo,że trochę czasu zajmuje ich przygotowanie, bo jeśli nie macie wcześniej przygotowanych prażonych jabłek , to trzeba je obrać, zetrzeć i zredukować na kuchni, do tego stanie przy smażeniu naleśników… no dobre 40 minut w kuchni przy dobrej organizacji! Z podanych składników wyszło mi 10 małych naleśników.

Składniki:

  • pół szklanki mąki pełnoziarnistej pszennej
  • pół szklanki mleka (najlepiej 1,5 lub 0,5%)
  • pół szklanki wody gazowanej
  • 2 jajka klasy M
  • dwie płaskie łyżeczki fruktozy lub innego cukru
  • łyżeczka oliwy
  • łyżka płatków migdałowych
  • prażone jabłka ( u mnie z TEGO przepisu)
  • cynamon

Wszystkie składniki dokładnie zmiksować ze sobą na jednolitą masę.

Maksymalnie nagrzać patelnię i smażyć cienkie naleśniki z obu stron.

Przygotować dodatki. Ja użyłam prażonych jabłek bez cukru własnej roboty, polecam Wam ich przygotowanie. Płatki migdałowe należy podprażyć na suchej patelni.

Zawijać naleśniki w rulon, posypać płatkami migdałoymi i cynamonem, pycha!

Wartość kaloryczna jednego małego naleśnika bez dodatków : 43 kcal
Białko: 2,1 g
Tłuszcze: 1,5 g
Węglowodany: 5,2 g

Feel Eat

9 thoughts on “Pełnoziarniste naleśniki z prażonymi jabłkami

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top