Uncategorized

Proste pełnoziarniste placki bananowe bez dodatku cukru

Rate this post
Lecę zaraz pomagać właścicielce nowo wynajętego mieszkania, załatwię w Warszawie wszystkie sprawy z nim związane i wracam do siebie do domu. Muszę spędzić tam czas maksymalnie intensywnie, bo potem pewnie nie będę zbyt często wracać na weekendy. Moje urodziny się zbliżają i też nie wiem, gdzie najlepiej je spędzić 🙂 


Przepis, który dzisiaj pokazuję podrzuciła mi moja koleżanka z dietetyki, czyli mojego poprzedniego kierunku,o ile można to tak napisać, bo bardzo szybko z niego zrezygnowałam, o czym pewnie już parę razy wspominałam. Pierwszy raz robiłam je sama, kolejny raz robiła je ona, jak byłam u niej na śniadaniu, podobno smakują jak banany w cieście, ale nie wiem, bo nigdy takich nie jadłam :)Te placki są bardzo proste i szybkie w wykonaniu. Ważne jest, by banan był dojrzały, wtedy łatwo go rozdrobnić widelcem i jest dużo słodszy, przez co nie trzeba dodawać cukru. Placki mają naprawdę mocno bananowy smak! Na śniadanie idealne. Z podanych składników wychodzi 7 sporych placków. Jeśli macie gorszej jakości patelnię teflonową, dodajcie do ich smażenia trochę tłuszczu, ja to pominęłam. 

Składniki:

  • banan (dość duży)
  • jajko klasy M/L
  • dwie płaskie łyżki pełnoziarnistej mąki

 Banana rozdrobnić dokładnie widelcem. Dodać mąkę i jajko.

Wszystko zmiksować mikserem na jednolitą masę. Odstawić, w tym czasie dokładnie nagrzać patelnię teflonową, łyżką nakładać placki i przykryć pokrywką, smażyć z jednej strony, potem odwrócić placki drewnianą łyżką i dosmażyć z drugiej. Można je podawać z serkiem waniliowym i sezonowymi owosami.

Wartość kaloryczna jednego placka: 38 kcal
Białko: 1,6 g
Tłuszcze: 0,8 g
Węglowodany: 6,4 g

18 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.