Uncategorized

Morszczuk z marynacie koperkowo-cytrynowej

Rate this post
Morszczuk jest bardzo kruchą i delikatną rybą, jeśli przed przygotowaniem nie skropli się jej sokiem z cytryny może się rozpadać. Należy do ryb o niskiej zawartości tłuszczu, jest lekkostrawna, dzięki czemu często gości na stołach ludzi odchudzających się czy dbających o linię. W 100 gramach produktu zawiera jedynie 89 kilokalorii, aż 17,2 gramy białka, 2,2 gamy tłuszczu i oczywiście 0 gram węglowodanów.
Warto jeść ryby przynajmniej 2-3 razy w tygodniu, można wybiera nawet te mniej chude, ponieważ ich tłuszcz wpływa zbawiennie na nasz organizm- lepszy stan włosów, skóry i paznokci, obniżenie poziomu złego cholesterolu, zmniejszenie prawdopodobieństwa występowania chorób serca to tylko parę z zalet jedzenia ryb!

Składniki:

  • Duży filet z morszczuka
  • 3 łyżki oliwy
  • pół czerwonej cebuli
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • koper, 5 ząbków czosnku
  • sól, pieprz
  • woda

Przygotować marynatę: oliwę, pokrojoną w grubą kostkę cebulę, sok z cytryny, przeciśnięty przez praskę czosnek, sól, pieprz i odrobinę wody wymieszać, włożyć do niej dokładnie umyte i pokrojone w mniejsze kawałki rybę, ostawić na godzinę. Po upływie tego czasu rybę zgrillować lub usmażyć na patelni bez użycia tłuszczu – ryba nadal będzie w oliwie z marynaty i to zapobiegnie przypaleniu 🙂

5 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *