Uncategorized

Wegetariańska dietetyczna faszerowana cukinia z parmezanem

Rate this post
Miałam krótką przerwę w dodawaniu przepisów. Niestety jestem chora – gorączka, dreszcze, wypieki na policzkach i ból głowy. Mykam zaraz do łóżka!
Przepis na szybki obiad lub lunch. Cukinia teraz jest w dobrej cenie i warto korzystać z niej w kuchni! Niskokaloryczna, posiada niski indeks glikemiczny i dużo wody, do tego cenny błonnik usprawniający pracę jelit. Każdy, kto dba o zdrową dietę na pewno nieraz na niej bazował. Mój tata, który nie zna się zupełnie na zdrowej kuchni nawet nie odróżnia cukinii od bakłażana ! 🙂
Przepis na dwie porcje (jedna to połowa cukinii)

 Składniki:

  • jedna spora cukinia
  • 1/5 żółtej papryki
  • 1/5 czerwonej papryki
  • cały spory pomidor
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki startego parmezanu
  • świeża bazylia i oregano
  • ostra papryka, suszony czosnek, sól, pieprz do smaku

Cukinię dokładnie umyć, przekroić na pół, łyżką wyjąć dokładnie środek.

Przygotować farsz – drobno pokroić pomidora, paprykę żółtą i paprykę czerwoną, można też dodać pokojony wcześniej usunięty środek cukinii. Doprawić ostrą papryką, posiekanymi świeżą bazylią i oregano , suszoną cebulą oraz solą i pieprzem. Dokładnie wymieszać i odstawić.

Cukinię posolić i popieprzyć.

Nafaszerować i włożyć do naczynia żaroodpornego.

Posypać startym parmezanem i włożyć do nagrzanego do 190 stopni piekarnika na 35 minut.

Wartość kaloryczna jednej porcji (1/2 cukinii) : 82 kcal
Białko: 6 g
Tłuszcze: 2,6 g
Węglowodany: 11 g

8 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *