DIETETYCZNY FAST FOOD

Kanapki z opiekacza bez mąki!

Rate this post
Kanapki z opiekacza… czyli ”chleb”,który jest z otrębów i dodatków, o ile to nadal jest chleb, chociaż nie, to bardziej wyrób chlebopodobny 🙂 Dobre na szybką przekąskę, szybkie w przygotowaniu, ale nie mogłabym ich jeść codziennie jako substytut bułek czy chleba, bo za bardzo uwielbiam pieczywo! Dzięki otrębom, które posiadają bardzo dużo błonnika i pęcznieją w żolądku, będziemy czuli się syci przez bardzo długo, do tego część błonnika nie jest trawiona, działa więc w jelitach jak ”miotełka”, wspomagając wypróżnianie, jeśli ktoś ma problem z zaparciami. Parę korzyści płynących z jedzenia otrębów: zmniejszają indeks glikemiczny posiłków, co zapobiega skokom poziomu cukru we krwi i nagłym atakom głodu, obniżają wchłanianie złego cholesterolu, a tym samym przeciwdziałają miażdżycy, gwarantują szybsze poczucie sytości, poprawiają pamięć i koncentrację, zapobiegają nadmiernemu uczuciu zmęczenia, zmniejszają potrzebę snu, chronią przed starzeniem, pozytywnie wpływają na wygląd skóry, włosów i paznokci. Warto otręby włączyć do diety powoli, ponieważ zbyt duża dawka na pierwszy raz, może spowodować ból brzucha.
Z podanych składników wychodzą 3 trójkąty, kanapki niestety raczej nie są chrupiące, można je zabrać na wynos i nic się z nimi nie stanie.

 

Składniki:

  • 2 łyżki otrębów pszennych
  • 2 łyżki otrębów owsianych
  • duże jajko
  • kawałek czerwonej papryki
  • 2 średnie ogórki konserwowe
  • plaster chudej wędliny
  • pół plastra żółtego sera
  • 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli, zioła prowansalskie, słodka papryka
  • około 5 łyżek mleka
Paprykę i ogórka pokroić w drobną kostkę. Ser i szynkę posiekać na drobniejsze kawałki. Do miski dodać jajko, otręby i sodę, dorzucić wcześniej pokrojone składniki, dodać przyprawy, sól i opcjonalnie pieprz, dokładnie wymiedzać, stopniowo aż do połączenia składników dodawać mleko. Odstawić na 15 minut. Potem nagrzać opiekacz, nałożyć do niego masę i piec dłużej niż standardowe tosty.

 

Wartość kaloryczna wszystkich kanapek : 206 kcal
Białko: 17,87 g
Tłuszcze: 11,66 g
Węglowodany: 12,37 g

10 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *