DESERY,  FIT SŁODKOŚCI,  GOFRY,  IMPREZOWE,  PODWIECZOREK,  ŚNIADANIE

Otrębowe gofry = gofry light :)

Rate this post
Te gofry znacznie różnią się od gofrów pełnoziarnistych, są smaczne i sycące. Przez zmielenie, otręby niestety tracą część swoich cudownych właściwości. Udzielę Wam paru ważnych wskazówek 🙂 Ważne jest, by nasmarować gofrownicę przed nałożeniem do niej ciasta tłuszczem, nawet jeśli nie musicie tego robić podczas robienia normalnych, pszennych gofrów. W składnikach napisałam cukier- tak naprawdę można dodać dowolny – trzcinowy, fruktozę czy ksylitol, ja wybrałam ten drugi, ponieważ ma niski indeks glikemiczny i jest zdecydowanie najsłodszy (można go dodać tyle samo, co cukru białego, czyli sacharozy, a ta porcja jest słodsza i ma mniej kalorii). Mleko… raczej radzę unikać tego 0%, ale 3,2% również, dlatego zalecam 1,5 lub ewentualnie 2%.  Gofry zdecydowanie najlepiej smakują z owocami, ponieważ same nie są zbyt słodkie! 🙂

 

Składniki:
  • jajko
  • 6 sporych łyżek otrębów
  • 5 łyżek mleka
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • łyżeczka cukru ( u mnie fruktoza)
  • oliwa lub inny tłuszcz do posmarowania gofrownicy

Białko oddzielić od żółtka. Białko ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli.

Otręby dokładnie zmielić w młynku na mąkę. Żółtko zmiksować z mlekiem, cukrem, wanilią i otrębową mąką. Delikatnie wmieszać białka i odstawić na parę minut. Gofrownicę lekko posmarować oliwą lub innym tłuszczem i zrobić gofry, podać z owocami.

 

8 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *