NALEŚNIKI I PLACKI,  ŚNIADANIE

Placki owsiane z jabłkiem i cynamonem bez cukru i mąki

Rate this post
Ostatnio pierwszy raz miałam okazję w pełni sama zrobić tort na urodziny mojej koleżanki. Upiekłam biszkopt, przełożyłam go kremem budyniowym, dodałam rozpuszczoną czekoladę, a część czekolady starłam i posypałam tort z wierzchu, do tego ozdobiłam prażonymi migdałami i truskawkami i wiecie co? Nie jestem w tym dobra, nigdy chyba nie zrobiłam tak brzydkiego ciasta, ale był dobry 😉 Oby kolejny raz był lepszy.

Co do dzisiejszego przepisu… do jego wykonania zainspirowała mnie TA strona. Gdy tylko będziecie mieć więcej czasu rano na dłuższe przygotowywanie śniadania, to naprawdę polecam spróbować tego typu placków! Są dobrym zamiennikiem kanapek, zapewniają uczucie sytości na długo, no i przede wszystkim smakują obłędnie. Idealne dla osób, które starają się ograniczać jedzenie pieczywa, do tego nie zawierają cukru. Z podanych składników wyszło mi 9 placków.

 

 

Składniki:

  • pół szklanki płatków owsianych (u mnie Sante)
  • 2 jajka klasy M
  • jedno duże jabłko (słodkie)
  • cynamon
  • płatki migdałowe (ilość dowolna)

Przygotowanie jest banalnie proste. Najpierw należy płatki owsiane zalać wrzątkiem, płatki powinny wchłonąć wodę i napęcznieć. Jabłko umyć, obrać ze skórki i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Jabłko wymieszać mikserem na wolnych obrotach z jajkiem i cynamonem. Gdy ostygną płatki zalane wodą, dodać je do masy i wmiksować. Placki smażyć na minimalnej ilości tłuszczu (ja użyłam oleju kokosowego) pod pokrywką, po jakimś czasie przewracając łopatką na drugą stronę. Można posypać cukrem pudrem, ale jeśli użyło się naprawdę słodkiego jabłka, to jest to zbędne.

Wartość kaloryczna wszystkich placków: 428 kcal
Białko: 17,6 g
Tłuszcze: 12,71 g
Węglowodany: 61,46 g

7 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *