DLA SPORTOWCÓW,  KOLACJA,  NALEŚNIKI I PLACKI,  ŚNIADANIE,  Uncategorized

Omlet z brokułem i wędzonym tofu

Rate this post
Wegetariański omlet, niskowęglowodanowy , za to z dużą ilością białka. Przygotowując go warto nie rezygnować z sosu jogurtowego 🙂

– W TOFU znajduje się wysokiej jakości białko sojowe, zawierające komplet
aminokwasów egzogennych i przyswajalne przez nasz organizm w takim samym
stopniu, jak białko zawarte w wołowinie i drobiu. TOFU jest więc
pełnowartościowym substytutem białka zwierzęcego.
– TOFU jest także cennym uzupełnieniem diety bogatej w produkty pochodzenia
zwierzęcego, gdyż ponad 80% znajdującego się w nim tłuszczu roślinnego to
korzystne dla organizmu tłuszcze nienasycone, kwas linolowy oraz lecytyna,
które zapobiegają odkładaniu się w naczyniach krwionośnych złogów
cholesterolowych.
– TOFU jest wspaniałym źródłem wapnia, a także innych soli mineralnych i
witamin: soli żelaza, fosforu, potasu, sodu; witamin z grupy B, choliny i
witaminy E

Wartość kaloryczna : 285 kcal
Białko: 19,2 g
Tłuszcze: 18 g
Węglowodany: 13,5 g

Składniki:

  • 1 duże jajko (można użyć dwóch małych)
  •  2 łyżki mleka 1,5 %
  • 40 g wędzonego tofu (około 1/4 opakowania) – u mnie z firmy Polsoja
  • parę małych różyczek brokuła ugotowanego al dente
  • świeża bazylia, sól, pieprz
  • sos jogurtowy : jogurt naturalny, bazylia, sól, pieprz, łyżeczka musztardy Dijon
  • łyżeczka tłuszczu do smażenia – u mnie olej kokosowy

Jajko rozbić do miski, dodać mleko,  sól, pieprz i posiekaną bazylię. Wszystko lekko roztrzepać widelcem. Rozgrzać tłuszcz na patelni, wylać masę jajeczną i przykryć pokrywką. W czasie smażenia pokroić tofu na drobniejsze kawałki. Omlet gdy się lekko zetnie, przełożyć na drugą stronę, znowu smażyć ,ale już bez pokrywki. Usmażony omlet lekko posmarować sosem jogurtowym, ułożyć brokuły i pokrojone tofu, udekorować posiekaną bazylią.

 

 

8 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *