Wegetariańskie i dietetyczne gołąbki z soczewicą

Wegetariańskie i dietetyczne gołąbki z soczewicą
Przygotowywane pierwszy raz, ale na pewno nie ostatni! W smaku naprawdę dobre, chociaż zrobiłam błąd, bo nie przykryłam gołąbków w naczyniu żaroodpornym po włożeniu do piekarnika i kapusta była trochę zbyt twarda (uwzględniłam to w przepisie). Ich przygotowanie, choć dość czasochłonne, jest bardzo proste i każdy początkowy kucharz powinien sobie z nimi poradzić.
Soczewica nie jest zbyt popularnym w Polsce warzywem strączkowym, ale warto wzbogacić o nią swoją dietę, jest odpowiednia nie tylko dla wegetarian. Soczewica jest jednym z najbogatszych źródeł białka roślinnego. Zawiera także witaminy C, PP i z grupy B. Obecne natomiast w niej wapń i fosfor to ważne budulce dla naszych kości. Spożywana w dużej ilości wzmacnia układ krwionośny – wysoka bowiem zawartość żelaza i kwasu foliowego sprzyja tworzeniu czerwonych krwinek i podnosi poziom hemoglobiny. Dodatkowym plusem soczewicy jest to, że daje poczucie sytości, dzięki czemu zmniejsza nasz apetyt na słodkie przekąski. Warto także pamiętać, że kiełki soczewicy są jeszcze zdrowsze niż sama soczewica – zawierają one bowiem komplet niezbędnych aminokwasów. W smaku dość neutralna, gotuje się ją bardzo szybko, odpowiednia nawet jako dodatek do zup zamiast makaronu. Zachęcam do wypróbowania! 🙂

Składniki:

  • 3/4 szklanki suchej czerwonej soczewicy
  • 300g pieczarek
  • duża czerwona cebula
  • ząbek czosnku
  • jedno jajko
  • mała główka młodej kapusty
  • 300g przecieru pomidorowego
  • sól, pieprz, papryka słodka i ostra, czosnek i cebula w proszku, pokrojona świeża bazylia

 

Soczewicę ugotować według przepisu z tyłu opakowania, ostudzić. Pieczarki obrać, pokroić w drobniejsze kawałki i poddusić na patelni bez dodatku tłuszczu, drobno posiekaną cebulę podsmażyć na patelni z minimalną ilością tłuszczu i również pozostawić do wystygnięcia. (Jeśli macie dobrą, nową patelnię teflonową, to cebulę można również zesmażyć bez żadnego dodatku tłuszczu) Do miski wbić jajko, dodać soczewicę, pieczarki, cebulę i przyprawy.

Wszystko wymieszać. Główkę młodej kapusty włożyć do dużego garnka z wrzącą osoloną wodą i gotować do momentu, aż będzie można z niej zdejmować pojedyncze liście. Farsz zawijać w już miękkie liście kapusty i układać w naczyniu żaroodpornym. Przecier pomidorowy zagotować w garnku z ulubionymi przyprawami (ja najbardziej lubię z ostrą i słodką papryką, solą i pieprzem) i polać gołąbki, wszystko przykryć sreberkiem lub pokrywką do naczynia i piec w 180 stopniach przez około 20 minut, potem zdjąć pokrywkę i piec jeszcze 10-15 aż liście się przyrumienią.

 

 

Feel Eat

10 thoughts on “Wegetariańskie i dietetyczne gołąbki z soczewicą

  1. Super przepis! Mojemu chłopakowi tak smakowały, że teraz robie je trzeci raz w ciągu dwóch tygodni, ciągle o nie prosi! Haha 🙂

  2. Pyszne!!! Robiłam je już dwukrotnie. Za pierwszym razem w piekarniku, za drugim w wolnowarze. Pewnie lada dzień powtórzę wersję wolnowarową bo nie trzeba pilnować, nic się nie przypala, a gołąbki gotują się np.w nocy gdy śpię 🙂
    Wiadomo ile kalorii ma taki gołąbek?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top