FIT SŁODKOŚCI,  PODWIECZOREK,  Uncategorized

Amarantusowy omlet z owocami

Rate this post
Jakiś czas temu dostałam niespodziankę od Ekoproduktu w postaci amarantusowych produktów. Niestety zaczyna się sesja, ciągła nauka do egzaminów, kolokwiów i zaliczeń końcowych, dlatego postanowiłam przygotować z niego coś prostego i szybkiego. Rozpoczął się sezon na moje ulubione owoce, padło więc na omlet z owocami. Dzięki dodatkowi białego serka dostarcza on więcej białka. Jest bardzo smaczny i sycący. Wyczuwa się specyficzny smak amarantusa. Nie używałam cukru, ponieważ owoce, których użyłam są wystarczająco słodkie.
Dla tych, którzy jeszcze nie słyszeli o amarantusie: Należy do pseudozbóż. Spośród wszystkich zbóż amarantus zawiera najwięcej dobrze przyswajalnego białka. W jego składzie znajdują się wszystkie aminokwasy egzogenne, których głównym źródłem w naszej diecie jest głównie białko zwierzęce, dlatego zalecany jest w diecie wegetariańskiej. Jest w nim więcej magnezu niż w czekoladzie, więcej wapnia niż w mleku i więcej żelaza niż w szpinaku. Zboże to jest również źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych i skwalenu, który wpływa między innymi na opóźnienie się procesu starzenia skóry. Ma także najwięcej błonnika ze wszystkich zbóż. Jest dostępny w czterech postaciach: nasion, płatków mąki, mąki prażonej i nasion ekspandowanych (popping). Informacje pochodzą z książki ”Amarantus smacznie i zdrowo” Grażyny Konińskiej i Waldemara Sadowskiego, którą także otrzymałam kiedyś w przesyłce.
Z podanych składników wyszły mi 2 omlety.

 

Składniki:

  • 2 jajka, najlepiej wiejskie
  • 2 łyżki serka białego
  • 1 duża łyżka mąki pełnoziarnistej pszennej lub żytniej
  • jedna łyżka amarantusa
  • szczypta soli
  • ulubione owoce (u mnie banan, nektarynka, brzoskwinia)
  • ewentualnie tłuszcz do smażenia (patelnia tego wymaga)

Do miski wbić jedno jajko i żółtko drugiego jajka. Drugie białko wbić do drugiej, oddzielnej miski i lekko posolić. Do całego jajka i żółtka dodać biały serek, mąki. Białko ubić na sztywną pianę, potem zmiksować wszystkie składniki w pierwszej misce. Należy to wykonać w podanej kolejności, ponieważ nie uda się ubić białka, gdy mieszadła miksera nie będą idealnie czyste i suche. Potem delikatnie wymieszać łyżką ubite białka z masą. Nagrzać patelnię (opcjonalnie z dodatkiem tłuszczu) i smażyć omlety pod przykryciem na małym ogniu, po paru minutach, gdy zetną się z wierzchu odwrócić je łopatką na drugą stronę i smażyć dalej już bez przykrycia. Podawać z owocami.

 

 

6 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *