KOLACJA,  OBIAD,  Uncategorized

Ryba z prażonymi płatkami migdałowymi i ziołami

Niestety rzadko jem ryby, a tylko dlatego, że nie mam wielu pomysłów na ich przygotowanie. Podobny do tego przepis znalazłam w gazecie, od razu postanowiłam wykonać. Przepis dla jednej osoby.

Ryby to źródło pełnowartościowego i łatwo przyswajalnego białka. Tłuste
ryby morskie zawierają spore ilości kwasów tłuszczowych z rodziny omega
3. Ryby to także cenne źródło wielu ważnych dla organizmu składników
mineralnych, takich jak fosfor, jod, wapń i selen. Stosunkowo bogate w
wapń są ryby drobnokościste, np. śledzie. Ryby morskie, w porównaniu do
ryb słodkowodnych, są zasobniejsze w jod. W rybach znajdziemy także
witaminy, w tym witaminę D. Niestety mogą także obfitować w to, co
niekorzystne, a mianowicie w sód.

 

Składniki:

  • kawałek dowolnej ryby najlepiej bez ości
  • łyżka płatków migdałowych
  • dwa plasterki cytryny
  • świeże zioła, np pietruszka, ale można też użyć ziół prowansalskich: świeżej bazylii, oregano, rozmarynu
  • łyżka oliwy
  • sól, pieprz

Rybę posolić i popieprzyć, posiekać zioła i ułożyć na rybie, ostawić na 30 minut do lodówki. Na suchej patelni podprażyć płatki migdałowe (trzeba je często mieszać, by się nie przypaliły) i przełożyć do miski. Na patelni po zdjęciu płatków rozgrzać tłuszcz, usmażyć rybę z obu stron, ułożyć na talerzu, posypać ziołami i płatkami migdałowymi, przed zjedzeniem polać sokiem z cytryny.

 

Grilluj z łososiem norweskim!
Dania dobre dla skóry

2 komentarze

  • Anonimowy

    Witaj. Wypatrzyłam u Ciebie kilka bardzo fajnych przepisów, które z pewnością po drobnych modyfikacjach wypróbuję. Uwielbiam ludzi z pasją i pomysłem, tym bardziej jeśli w grę wchodzi jedzenie. Chciałabym jednak zdobyć się na odrobinę szczerości, która mam nadzieję zdopinguje Cię do pracy. W mojej opinii składniki których używasz nie współgrają z ideą bloga. Używasz dość często np białej pszennej mąki i białego cukru, co kompletnie przeczy zasadom zdrowego odżywiania. Wyłapałam też kilkanaście innych niezdrowych składników które znalazły się tutaj z braku wiedzy, ale może odpuszczę sobie ich wymienianie, bo nie o to chodzi. Uważam, że jeśli chce się propagować zdrowe odżywianie wypada mieć na jego temat gruntowną wiedzę. Blog i pomysły są świetne, zachęcam do zdobywania wiedzy, bo potencjał masz świetny! Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *