GRILL,  IMPREZOWE,  POMYSŁ NA,  SAŁATKI

10 pomysłów na zdrowe i szybkie sałatki

Dzisiaj mam dla Was moje topowe propozycje na sałatki. Dla mnie sałatka jest daniem idealnym, szybkim do zrobienia i odpowiednim do zabrania na wynos. Dobrze jest zaopatrzyć się w specjalne opakowanie na wynos, w którym można zabrać osobno sałatkę i sos do niej, umożliwia to polanie sałatki sosem bezpośrednio przed jedzeniem, dzięki czemu liście sałaty będą jędrne, nie zwiędną i nasze danie dłużej zachowa świeżość.
Pamiętajcie, że sałatki kupowane w restauracji mogą okazać się bombami kalorycznymi i mieć w małej porcji nawet ponad 1000 kilokalorii! Jeśli liczycie przyjmowane kalorie, a chcecie zjeść coś zdrowego ”na mieście”, to dobrze jest poprosić kelnera o sprawdzenie kaloryczności danego dania (oczywiście nie w każdym miejscu uzyskamy takie informacje, ale warto spróbować).

Przygotowałam dla Was zestawienie produktów, których można użyć do sałatek. Wystarczy wybrać po jednej lub kilku składników z każdej z grup i gotowe! 😊 Oczywiście jest to jedynie baza, a jestem przekonana, że Wasza fantazja sięga znacznie dalej.

 

Wartość kaloryczna całej sałatki: 370kcal
Białko: 16,8gTłuszcze: 18gWęglowodany: 39g

 
 
Wartość kaloryczna jednej porcji: 115,4kcal
Białko: 9,15gTłuszcze: 3,9gWęglowodany: 21g

 
 
Wartość kaloryczna sałatki z sosem: 271kcal
Białko: 15,5gTłuszcze: 15,75gWęglowodany: 18,7

 
 
Wartość kaloryczna sałatki: 277kcal
Białko: 13,7gTłuszcze: 21,4gWęglowodany: 8g

 
 
Wartość kaloryczna całej sałatki: 434kcal
Białko: 12,3gTłuszcze: 23g Węglowodany: 52g

 
Wartość kaloryczna jednej porcji: 249kcal
Białko: 6gTłuszcze: 21gWęglowodany: 10,5g

 
Wartość kaloryczna sałatki: 386 kcal
Białko: 12,4gTłuszcze: 28g Węglowodany: 28g

 
 
 
 
 
 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *