DIETETYCZNY FAST FOOD,  OBIAD,  PIZZA,  Uncategorized

Pizza na twarogowym spodzie bez mąki na różne sposoby

Rate this post
Ta pizza kiedyś bardzo często gościła na moim talerzu! Może z powodzeniem zastąpić chęć na prawdziwą pizzę ,jednak smak jest trochę inny! Na początku przygotowanie jej zajmuje dość dużo czasu ,ale potem jest już łatwiej i można ją przygotować naprawdę szybko!
Wartość kaloryczna całego ciasta na pizzę : 243 kcal
Białko: 40 g
Tłuszcze: 5 g
Węglowodany:  14 g
Wartość kaloryczna dodatków ( z pominięciem sera) : 108 kcal
Białko: 9 g
Tłuszcze: 3 g
Węglowodany: 12 g

Składniki:

Na ciasto:

  • 150 g twarogu chudego (niemielonego)
  • jajko
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • otręby owsiane i pszenne – po łyżce
  • ulubione przyprawy: ja używam cebulę granulowaną ,czosnek granulowany ,paprykę słodką, zioła prowansalskie

Dodatki :

  • koncentrat pomidorowy
  • 4 spore pieczarki
  • chuda szynka
  • cebula (1/4 średniej)
  • i ser ( wg uznania ,może być żółty, camembert ,wiejski )

Wszystko mieszamy ze sobą i dokładnie zagniatamy. Wykładamy na papier do pieczenia ,który odmierzyliśmy dokładnie na naszą formę. Dobrze jest zwilżyć ręce żeby ciasto się nie kleiło. Zawsze robię to dość cienko ,bo najbardziej w pizzy smakują mi dodatki 🙂

Wkładamy do piekarnika na 25-30 minut do 180 stopni. Ciasto musi być dość twarde żeby utrzymać nasze dodatki, ale musimy być ostrożni ,bo lubi się przypalić.

Smarujemy koncentratem pomidorowym – możemy też posypać ziołami prowansalskimi.
Cebulę obieramy i kroimy ,podsmażamy na teflonie.  Obieramy pieczarki i ścieramy na cieniutkie paski ,podduszamy na teflonie. Na podpieczonym i wysmarowanym koncentratem cieście układamy szynkę, pieczarki , cebulę i dowolny ser, wkładamy do piekarnika , tylko żeby ser się zapiekł – myślę ,że jakieś 5-10 minut wystarczy. Można przygotować sos czosnkowy z jogurtu naturalnego i czosnku albo zjeść z ketchupem.

15 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.