Uncategorized

Dietetyczne gofry bez mąki z kaszy jaglanej z truskawkami, czyli jak umilić sobie zdrową dietę!

Rate this post
Pyszne, słodkie śniadanie! Pomysł na gofry już dawno za mną chodził. Kupiłam sobie gazetę promującą zdrowy styl życia, w której znalazłam rozpiskę diety pełnowartościowej z przepisem właśnie na gofry! Na początku chciałam właśnie je zrobić, ale po zajrzeniu do lodówki o poranku stwierdziłam, że mam jeszcze niewykorzystaną kaszę jaglaną i może spróbuję coś w niej upichcić, ale nic  standardowego. Czemu nie? Najwyżej nie wyjdzie i zjem coś innego. A tu… przepis narodzony w mojej głowie okazał się bardzo dobry, dlatego mimo że miałam dzisiaj dodać inny wpis – najpierw dodam właśnie ten, żeby jak najszybciej się z Wami podzielić moim odkryciem! U mnie wyszło 3,5 gofra. Myślę, że gdybym nakładała ciasto oszczędniej to spokojnie wyszłyby 4! Dużo wypłynęło mi z boku gofrownicy…


Składniki:

  • 3 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej (jeśli stała jakiś czas w lodówce to trzeba ją pokruszyć palcami)
  • jedno jajko (oddzielnie białko i żółtko)
  • 5 sporych łyżek otrębów (u mnie mix) 
  • płaska łyżeczka fruktozy lub innego słodzika
  • 5 łyżek maślanki
  • trochę wody gazowanej (na oko około 1/5-1/4 szklanki)
  • płaska łyżka chudego mleka w proszku
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • truskawki, dżem truskawkowy bez cukru 

Żółtko połączyć za pomocą miksera z cukrem, maślanką, wodą niegazowaną, ekstraktem z wanilii i proszkiem do pieczenia.
Po dokładnym połączeniu się składników dodać kaszę, mleko w proszku i otręby, odczekać około 10 minut aż napęcznieją.

Do białka dodać szczyptę soli i ubić na sztywną pianę.

 Ubite białko delikatnie dodawać do ciasta z otrębami i wmieszać.

 Do bardzo nagrzanej gofrownicy wkładać ciasto, jeśli jest kiepskiej jakości lub stara trzeba lekko posmarować oliwą. Piec dłużej niż normalne gofry, na oko.

Jeden gofr bez dodatków ma około 86 kcal
Białko: 4,75 g
Tłuszcze: 2 g
Węglowodany: 16,5 g

    

17 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *