Uncategorized

Serowe placki z cukinii

Rate this post
Kiedyś prezentowałam Wam już przepis na cukiniowe placki – KLIK , tamte były robione na patelni, te natomiast, by mogłyby być przygotowane bez dodatku tłuszczu wymagają pieczenia  w piekarniku. Można je zabrać ”na zimno” jako szybką przekąskę do pracy/ szkoły. Ser  w nich nie jest ciągnący. Mąkę orkiszową można zastąpić zwykłą mąką pszenną pełnoziarnistą.
Cukinia (kabaczek) jest super-warzywem dla osób na diecie redukcyjnej. Ma bardzo niską wartość kaloryczną, dużo wody, witamin i minerałów. Pozytywnie wpływa na proces trawienia, dlatego zalecana jest dla ludzi, którzy borykają się z nadkwasowością.
Z podanych składników wyszło mi 9 placków.


 

Składniki:
  • jedna średnia cukinia
  • pół szklanki mąki orkiszowej pełnoziarnistej KLIK
  • 3-4 łyżki startego na grubych oczkach żółtego sera
  • jedno jajko
  • jedna średnia czerwona cebula
  • pół papryczki chilli
  • bazylia, oregano, majeranek
  • sól, pieprz do smaku

Cebulę i papryczkę bardzo drobno posiekać i podsmażyć na patelni teflnowej bez dodatku tłuszczu lub na niewielkiej ilości oliwy.

Gdy podsmażone warzywa przestydną wymieszać je z jajkiem, żółtym serem, mąką, startą na grubych oczkch i odciśniętą z nadmiaru wody cukinią i dużą ilością przypraw.

Mokrymi dłońmi formować placki, układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec około 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Wartość kaloryczna jednego placka: 49 kcal
Białko: 2,55g
Tłuszcze: 1,78g
Węglowodany: 5,4g

 

4 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *