Uncategorized

Sałatka warstwowa z tuńczykiem

Rate this post
Mówi się, że tuńczyk jest niezdrowy, bo kumuluje rtęć i inne metale ciężkie. Na pewno coś w tym jest, ale mimo wszystko nie warto z niego rezygnować całkowicie. Należy jednak zwracać uwagę na jakość kupowanej ryby, do tego dużo korzystniej jest wybrać świeżą, niż w puszce. Tuńczyk dostarcza dużo witaminy D, odpowiadającej głównie za stan naszych kości, dodatkowo ma sporo kwasów omega-3, których brakuje w diecie Polaków. Jeśli jecie LC, tuńczyk jest świetnym rozwiązaniem dla Was! Posiada dużo białka i niewiele tłuszczu, 100 g tej ryby dostarcza około 100kcal. 


Do tej sałatki dobrze jest użyć tuńczyka w oliwie, bo może wyjść zbyt sucha, jeśli jednak wolicie zaoszczędzić na kaloriach, to zamiast jednej warstwy jogurtu naturalnego, zróbcie dwie, opcjonalnie dodając ketchup.

Składniki:

  • puszka tuńczyka w zalewie
  • jedna czerwona cebula
  • 1/3 puszki kukurydzy
  • 3 jajka
  • 4-5 łyżek startego żółtego sera (można użyć tego o obniżonej zawartości tłuszczu)
  • kubek jogurtu naturalnego
  • ketchup ( parę łyżek) opcjonalnie

Jajka ugotować na twardo i po wystygnięciu pokroić osobno żółtka i białka na bardzo drobną kosteczkę.

Na dno szklanego, przezroczystego naczynia wyłożyć pokrojone białka.

Na to położyć starty na grubych oczkach żółty ser.

I na to tuńczyka, teraz zalecam nałożenie jednej warstwy jogurtu naturalnego i ketchupu, czego ja nie zrobiłam.

Na to kukurydza konserwowa.

I drobno posiekana czerwona cebula

Wszystko przykryć gęstym jogurtem naturalnym i posypać pokrojonymi żółtkami.

9 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.