Waniliowa owsianka proteinowa

Waniliowa owsianka proteinowa
Kolejny mój wymysł, żeby zwiększyć ilość białka w diecie, bo denerwowało mnie, że po podliczeniu wartości zwykłej owsianki wyszło, że dostarczam kolosalną ilość węglowodanów, przy niskiej zawartości tłuszczy i  przede wszystkim białka! Kiedyś baaardzo nie lubiłam owsianki, czytałam fora o zdrowym odżywianiu, na których każdy namawiał do codziennego jedzenia płatków owsianych na śniadanie. Zrobiłam parę razy, ale nigdy mi nie smakowała. Dopiero jakiś czas temu się przekonałam i rzeczywiście był czas, kiedy jadłam owsianki codziennie, ale teraz staram się urozmaicać każdy posiłek i codziennie jem coś innego. Pisałam Wam już, że ćwiczę i chcę zwiększyć ilość białka  diecie, dlatego używam białka w proszku (do kupienia w sklepach dla sportowców) dzięki niemu owsianka zawiera fajny, waniliowy smak, jest słodsza i zawiera dużo białka! 🙂

Składniki:

  • 4 łyżki płatków owsianych ( u mnie był mix wszystkich płatków: jęczmiennych, owsianych, żytnich, orkiszowych)
  • szklanka mleka (nie 3,2%!)
  • 1/2-3/4 szklanki wody
  • miarka białka o smaku waniliowym
  • pół banana, suszona śliwka, jagody goji
  • płatki migdałowe, słonecznik
  • szczypta soli

 

Białko wymieszać dokładnie  w szejkerze z wodą i mlekiem. Dodatek wody zapobiega przypaleniu się mleka. Gotować płatki na małym ogniu od czasu do czasu mieszając, dodać szczyptę soli. Jak owsianka stanie się gęsta przełożyć ją do naczynia i posypać dodatkami. Płatki owsiane i słonecznik należy wcześniej podprażyć na suchej patelni teflonowej.
UWAGI: Korzystałam z dwóch różnych białek, jedno smakowało nieziemsko, a drugie niestety podczas gotowania się ścina i nie jest jakoś wyjątkowo smaczne, nie mam pojęcia od czego to zależy!

Feel Eat

15 thoughts on “Waniliowa owsianka proteinowa

  1. Chętnie zakupię takie białko, które można poddawać obróbce termicznej. Póki co spróbowałam truskawkowego i jak dla mnie było nie do przełknięcia. Jakie inne smaki polecasz? 🙂

  2. polecam karmelowo-mleczne i waniliowe, miałam piernikowe i mi nie podeszło, teraz jak będę zamawiać to spróbuję czekoladowego i jeszcze raz karmelowo-mleczne 🙂

  3. Uczę się, czytam materiały, notatki itd., ale jakoś nie dochodzi jeszcze do mnie, ze to na sesje. Że to "TA SESJA", której wszyscy się boją i panikują. Pewnie zacznę się denerwować za jakieś 2 tygodnie.
    Ale w sumie po to uczę się na bieżąco. 😉

    A jak u Ciebie? Też pierwsza sesja na tym kierunku 🙂

  4. Trudny kierunek wybrałaś. Chociaż każdy na swój sposób jest trudny i uczyć się trzeba. Niestety tak to wygląda, że październik, listopad, grudzień niewiele się robi, a później styczeń, luty sesja, a jeszcze przed tym kolokwia… Damy radę 😀 A siłka się przyda, sport pomaga się odstresować 😉

  5. Mogłabyś podać nazwę producenta odżywki z której owsianka wychodzi?
    Zastanawiam się czy można byłoby zalać mix płatków wrzątkiem (niestety nie mogę pic mleka), poczekać aż wchłoną wodę i dodać odżywkę, jogurt i inne dodatki. Wtedy nie trzeba myć shakera;) a rano każda sekunda jest cenna.

  6. Karolino, a ja mam pytanie zgoła inne – czy to białko miało jakiś wymierny efekt na Ciebie? W sensie na rozwój mięśni.
    Bo trenuję (codziennie 15-20 minut ćwiczeń ogólnorozwojowych po dwa razy) i chciałbym troszkę odbudować mięśnie po tym, jak sobie je troszkę "zniszczyłem" przez bieganie i złe odżywianie w tamtym roku 😉

  7. Nie możemy się porównywać, ja nie mam męskich hormonów w takich ilościach jak Ty, jeśli jesteś facetem, ćwiczysz siłowo i będziesz spożywać dużo białka, to na pewno zauważysz szybszy przyrost tkanki mięśniowej, ja raczej nie należę do ''napakowanych'' kobiet, ale lubię jeść to białko, przez walory smakowe, ale też dbam o wysoką zawartość białka w diecie, a nie zawsze udaje mi się to zapewnić samymi naturalnymi produktami. WARTO SPRÓBOWAĆ 🙂

  8. niestety korzystałam z białka koleżanki, chyba Activlab ale nie jestem pewna, na pewno z KFD wyszło białko, które jest przeznaczone tylko do deserów, ponieważ jest odporne na wysoką temperaturę, może spróbuj tego ? 🙂

  9. Wiesz, zainspirowałaś mnie.
    Może warto? Szczególnie, że podajesz naprawdę interesujące przepisy z tym białkiem…
    A że wersje smakowe są, to nic tylko się cieszyć i próbować 😉
    Dzięki!

  10. Czemu kupujesz odżywki z KFD/SFD? One są takie tanie ze względu na słabą jakość produkcji. Radzę poczytać forum kulturystyczne. Mało jest w tych odżywkach czystego białka, bo firmy robią na nich przekręty.
    Polecam zainwestować w dobre białko.

  11. no i to dostarcza mocy na cały poranek! ja często dodaje miód lub stewię – słodkolubna jestem 😉 ale owsianki bez owoców nawet nie tknę!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top