Gofry owsiane z owocami (jeden – 62 kcal)

Gofry owsiane z owocami (jeden – 62 kcal)

Gofry owsiane najlepiej podać z owocami, użyjcie dowolnych: swoich ulubionych lub takich, jakie akurat macie. Ja na gofry położyłam truskawki, banany, mandarynki, winogrono i ananasa. Gofry są mocno waniliowe, nie są przesłodzone. Należy pamiętać, żeby przed nalaniem ciasta do gofrownicy, lekko posmarować ją dowolnym tłuszczem.

Z podanych składników powinno wyjść 7 gofrów, a wartość kaloryczna podana jest dla gofrów bez owoców.

Wartość kaloryczna wszystkich gofrów : 433kcal
Białko: 20,12g
Tłuszcze: 16,9g
Węglowodany: 45g

Wartość kaloryczna jednego gofra: 62kcal
Białko: 2,9g
Tłuszcze: 2,4g
Węglowodany:  6,4g

Składniki:

  • 3 czubate łyżki płatków owsianych
  • 2 jajka klasy M
  • szklanka mleka 2%
  • 2 czubate łyżki otrębów pszennych
  • 1,5 łyżeczki cukru trzcinowego
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • tłuszcz do posmarowania gofrownicy
  • dowolne owoce

Gofry owsiane – przepis

  1. Na początku oddzielić białka od żółtek. Do miski z żółtkami wlać mleko, dosypać cukier, otręby sodę i ekstrakt z wanilii.  
  2. Płatki owsiane zmielić w młynku (opcjonalnie można użyć mąki owsianej), dodać o miski z żółtkami, a następnie wszystko dokładnie zmiksować mikserem i ostawić, by otręby napęczniały.
  3. W tym czasie przygotować owoce, z którymi chcecie podać gofry.
  4. Do białek dodać szczyptę soli i ubić na sztywną pianę. Gdy odwrócicie miskę do góry dnem, białko nie powinno spłynąć.
  5. Gofrownicę nasmarować tłuszczem przy pomocy pędzelka, ja użyłam do tego tłuszczu kokosowego.
  6. Ubitą pianę dodawać do masy z żółtkami porcjami, delikatnie mieszając łyżką, aż masa połączy się w jednolite ciasto.
  7. Nakładać do maksymalnie rozgrzanej gofrownicy i piec dłużej niż standardowe gofry pszenne. Smacznego 🙂

 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie DSC04459.jpg

Feel Eat

17 myśli w temacie “Gofry owsiane z owocami (jeden – 62 kcal)

  1. Robiłam je wczoraj, wyszły przepyszne! Jedyne co dodałam to niestety łyżkę zwykłej mąki pszennej, bo strasznie rzadkie ciasto wyszło. Gofry są chrupiące i pyszne w smaku. Podałam je z winogronami bezpestkowymi, madarynkami, kiwi i bananem. Pycha!
    Dziękuje za przepis i będę zaglądać często do Ciebie bo ćwiczymy z mężem i spodobał nam się Twój blog.
    Miło widzieć przepisy z białkiem, idealne dla męża mojego (ćwiczy na siłowni).

    Pozdrawiam serdecznie!

  2. Gofry pod wpływem objętości zwiększają liczbę kalorii więc na pewno nie mają one tylko 62 kcal 🙂

  3. Mimo trzech podejść za każdym razem przystawały do gofrownicy… ehh dwie lewe ręce 🙁 chyba zostanę przy jogurtach z truskawkami na śniadanie 🙂

  4. Fantastyczny smak! Wyparły pszenne gofry! 🙂 Zawsze dodaje lyzke maki pszennej i troche wiecej maki owsianej (ok. 5 lyzek), a za niedlugo sprobuje dac mniej mleka i moze wtedy ciasto bedzie troche gestsze. Pozdrawiam! <3

  5. Po mojemu ciasto za rzadkie. 8 łyżek płatków zmielonych plus dwie łyżki mąki pelnoziarnistej, 1 białko, 1 szkl. chudego mleka, 1 łyżka ksylitolu, 1/4 soli, aromat waniliowy. To moja wersja bez cholesterolu i cukru. Na wierzch zmiksowane podmrożone truskawki z jogurtem 0% i ksylitolem.

  6. Ciasto musi chwile odstac przed polaczeniem z bialkami. Wtedu otreby i platki.napecznieja wciagajac plyn. Wystarczy 20 min.

  7. Straszny ze mnie gofrowy łasuch. Swego czasu jak kupiłam nową gofrownice Profi to potrafiłam jeść gofry 2-3 razy w tygodniu no i powoli zaczęłam rosnąć wszerz ;/. Ale trudno się leczyć z uzależnienia goframi dlatego jadam te dietetyczne, a słodkie to tak raz na 3 tygodnie. Zapisze swoje Twój przepis i wypróbuję na początku tygodnia. Pozdrawiam 🙂

  8. Gofry wyszły idealnie! Jedyne co zmodyfikowałam to dodałam 5 łyżek płatków owsianych bez otrębów, wszystkie pozostałe składniki według przepisu. Prosty przepis i jeszcze łatwiejsze wykonanie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Powrót do góry