DLA SPORTOWCÓW,  GRILL,  IMPREZOWE,  KOLACJA,  OBIAD,  WEGETARIAŃSKIE

Niskowęglowodanowa przystawka z grillowanej cukinii i fety

Rate this post
Tak przygotowana cukinia nadaje się idealnie na przystawkę lub dodatek do dania głównego. Wygląda prześlicznie, na pewno zrobi wrażenie na gościach zaproszonych na domową imprezę 🙂 Mi najbardziej smakowała na ciepło, zaraz po przygotowaniu.
Cukinia jest jednym z najmniej kalorycznych warzyw, w 100 gramach zawiera jedynie 16 kcal. Ma właściwości zasadotwórcze, działa więc odkwaszająco na organizm (dobra dla osób spożywających dużo mięsa), wspomaga przemianę materii, działa przeciwrobacznie oraz zalecana jest w chorobie lokomocyjnej. Ma dużą zawartość wody.
Przepis na 3 porcje, każda po 85 kcal 🙂 

Składniki:

  • 1 cukinia
  • 50 g sera feta
  • łyżka pestek dyni
  • papryka słodka, papryka ostra, sól, pieprz, oregano, bazylia
  • łyżeczka tłuszczu do posmarowania grilla, ja użyłam oleju kokosowego

Cukinię pokroić na dość grube plastry, posypać wyżej wymienionymi przyprawami i odstawić na 20 minut. Nagrzać grill elektryczny lekko posmarowany tłuszczem.  W tym czasie podprażyć pestki dyni na suchej patelni teflonowej. Cukinię zgrillować, ułożyć na talerzu, posypać pokruszonym w dłoniach serem feta i pestkami dyni.

 

 

 

Wartość kaloryczna wszystkich składników : 254 kcal
Białko: 12,8 g
Tłuszcze: 19,5 g
Węglowodany: 10,5 g

Wartość kaloryczna jednej porcji: 84,7 kcal
Białko: 4,27 g
Tłuszcze:  6,5 g
Węglowodany: 3,5 g
Zielono mi, idzie wiosna

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.