Dietetyczne gryczane pierogi z truskawkami i sosem jogurtowym

Dietetyczne gryczane pierogi z truskawkami i sosem jogurtowym

Już tak długo nie jadłam pierogów! Na święta zawsze przygotowuję sobie oddzielne, pełnoziarniste, a tym razem postawiłam na mąkę gryczaną! Wyszły bardzo dobre, ale koniecznie do zjedzenia z sosem. Smak gryki nie jest bardzo wyczuwalny. Jako że te truskawki dostępne w sklepach nie są jeszcze naturalne, lepiej jest kupić mrożone. Z podanych składników powinno wyjść około 30-40 pierogów. Ja robiłam tylko dla siebie, czyli jedną porcję – 7 mniejszych.

Składniki

na ciasto:

  • szklanka mąki gryczanej
  • szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
  • jedno jajko
  • łyżeczka oliwy
  • łyżka mleka
  • sól
  • woda (ilość zależy od rodzaju mąki)

na sos:

  • kubeczek jogurtu naturalnego
  • płaska łyżeczka cukru
  • pół łyżeczki ekstraktu z wanilii

dodatek:

  • truskawki – ilość wg uznania, zależy od grubości wałkowanego ciasta

Z podanych składników na ciasto zagnieść jednolitą masę. Na stolnicę wysypać trochę pełnoziarnistej mąki i rozwałkować dość cienkie ciasto, wycinać szklanką, kubkiem lub miską z ostrym brzegiem okręgi, do środka nakładać truskawki (ja zrobiłam małe, więc mieściła się tylko jedna truskawka). Pierogi wrzucić do wrzącej, lekko osolonej wody i gotować około 4-5 minut (na oko), odcedzić i przełożyć na talerz. Polać sosem jogurtowym.

 

 

 

Feel Eat

11 thoughts on “Dietetyczne gryczane pierogi z truskawkami i sosem jogurtowym

  1. dodałam mąkę pszenną dlatego, że gryczana tak nie zlepia ciasta, każda mąka, która zawiera gluten będzie odpowiednia, by zastąpić mąkę pszenną 🙂 dziękuję!

  2. No to chyba już wiem, co będę miała jutro na obiad. Mam tylko jedno pytanie ile kalorii ma jeden pieróg?

  3. Super wyglądają, taka zdrowa wersja tradycyjnego dania 😊 a jeszcze z truskawkami, mmm 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top