IMPREZOWE,  INNE,  KOLACJA

Wege chipsy z tofu

Rate this post

Kolejny pomysł na zdrową przekąskę bez wyrzutów sumienia! Chrupiące, na pewno nie czasochłonne chipsy z dużą ilością białka i roślinnego tłuszczu 🙂 Wartość kaloryczna chipsów jest praktycznie równa wartości użytego przez Was tofu.

Tofu to bogate źródło pełnowartościowego białka niezwierzęcego oraz fosforu, wapnia, potasu, magnezu, fosforu, żelaza i witamin: E oraz z grupy B. Wartość kaloryczna tofu w 100 gramach to około 80-100 kcal. W zależności od stopnia twardości tofu dzielimy je na naturalne i jedwabiste.Kto powinien wprowadzić je do swojej diety?

  • Wegetarianie i weganie, ze względu na dużą zawartość białka, które z powodzeniem zastąpi białko zwierzęce w diecie.
  • Osoby z podwyższonym poziomem cholesterolu i zagrożone chorobą wieńcową, bowiem zawarte w tofu nienasycone kwasy tłuszczowe pomagają w likwidacji “złego” cholesterolu.
  • Osoby starsze oraz mające problemy z pamięcią i koncentracją, ze względu na sporą zawartość lecytyny.
  • Dzieci i młodzież w okresie wzrostu oraz osoby cierpiące na osteoporozę, ze względu na bogactwo wapnia.
  • Anemicy, którzy muszą dbać o poziom żelaza we krwi.
  • Diabetycy. Tofu jest produktem o niskim indeksie glikemicznym.
  • Kobiety w okresie menopauzy. Duża zawartość
    fitoestrogenów, mających zbliżone działanie do kobiecych hormonów
    płciowych, pomoże w złagodzeniu uciążliwych objawów klimakterium.
  • Osoby uczulone na laktozę, a więc nie mogące spożywać mleka i jego przetworów.
  • Wszyscy dbający o zdrowie i sylwetkę. Tofu ma małą zawartość kalorii i jest lekkostrawne.

Tekst pochodzi ze strony www.polki.pl

Składniki:

  • tofu (u mnie wędzone firmy Polsoja)
  • ulubione przyprawy : papryka słodka, papryka ostra, czosnek w proszku, bazylia, oregano, tymianek

Wykonanie jest naprawdę łatwe i szybkie, jedynie czas pieczenia dość długi! Ser tofu odcedzamy, kroimy w cienkie paseczki, układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i posypujemy ulubionymi przyprawami. Wkładamy do nagrzanego piekarnika do 200 stopni na około 40-50 minut cały czas kontrolując ich stan, bo mogą się łatwo przypiekać 🙂

 

12 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *