DLA SPORTOWCÓW,  IMPREZOWE,  INNE,  KOLACJA

Dietetyczna przekąska, czyli chrupiące orzeszki z fasoli

Rate this post

Fasola jest cennym źródłem białka, witamin (A, B, E, PP) i minerałów (wapń, magnez, cynk, fosfor, żelazo). Posiada właściwości zasadotwórcze, co przy obecnym trybie życia i diecie, bogatej w produkty przetworzone, ma bardzo duże znaczenie. Spożywanie roślin strączkowych ma dobroczynny wpływ na florę w jelitach, prawidłowe funkcjonowanie trzustki, wątroby i jelita grubego. Fasola to naturalne źródło lecytyny.

Składniki:

  • 100 g fasoli jaś przed namoczeniem
  • łyżka oleju roślinnego, u mnie olej kokosowy
  • ulubione przyprawy : słodka papryka, chilli, czosnek granulowany, cebula granulowana, pieprz, sól

Wykonanie jest bardzo proste. Należy dzień wcześniej namoczyć fasolę, kolejnego dnia ją ugotować  w osolonej wodzie, gdy wystygnie lekko skropić tłuszczem i posypać przyprawami. Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, włożyć do nagrzanego do 190 stopni piekarnika i piec aż będą chrupie (około 15-20 minut). Można lekko zwiększyć temperaturę.

 

 

 

11 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.