DESERY,  FIT SŁODKOŚCI,  NALEŚNIKI I PLACKI,  ŚNIADANIE,  Uncategorized

Amarantusowy omlet z brzoskwinią i prażonymi płatkami migdałowymi

Składniki:

  • 2 jajka
  • 2 łyżki mleka
  • 3 duże łyżki poppingu (prażonych ziaren amarantusa)
  • 1 łyżka mąki pszennej pełnoziarnistej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżeczka tłuszczu

Jajka rozbić, do osobnej miski dodać żółtka, a do osobnej białka. Białka wraz ze szczyptą soli ubić na sztywną pianę. Żółtka utrzepać mikserem wraz z mlekiem, dodać proszek do pieczenia, popping oraz mąkę pełnoziarnistą, wszystko wymieszać łyżką lub na małych obrotach mikserem. Na końcu do masy stopniowo dodawać łyżką ubitą pianę z białek i dokładnie wieszać. Na patelni rozgrzać tłuszcz, wlać połowę masy, rozsmarować i przykryć pokrywką, smażyć na małym ogniu, po paru minutach delikatnie odwrócić na drugą stronę. Smażyć już bez przykrycia. Płatki migdałowe uprażyć na suchej patelni często mieszając, by uniknąć przypalenia. Na gotowym omlecie ułożyć pokrojoną brzoskwinię, posypać płatkami migdałowymi i podawać. Smacznego.

 

Płaski brzuch- posiłki dietetyczne

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *