DSC06148 - Pancakes'y z jagodami bez mąki i dodatku cukru
Uncategorized

Pancakes’y z jagodami bez mąki i dodatku cukru

Moje dzisiejsze śniadanie! Smakuje bajecznie. Rano zorientowałam się, że skończyła mi się już pełnoziarnista mąka, a miałam w planach naleśniki, dlatego wykombinowałam na szybko takie pancakes’y. Dość szybkie i proste w przygotowaniu. Spodziewam się, że większość z Was nie ma w domu poppingu, dlatego można go zastąpić łyżką mąki pełnoziarnistej lub kolejną łyżką płatków owsianych błyskawicznych. (wiem, że te błyskawiczne mają wyższy indeks glikemiczny i są mniej zdrowe, jednak one tutaj mają za zadanie sklejać całe ciasto, muszę szybko napęcznieć) Naturalny ekstrakt z wanilii można ostatecznie zastąpić zwykłym olejkiem waniliowym. Najlepiej korzystać z jajek ekologicznych, prosto od szczęśliwych kurek. Przepis na 1 osobę, wychodzi około 8-9 placków.
DSC06148 681x1024 - Pancakes'y z jagodami bez mąki i dodatku cukru

Składniki:

  •  2 jajka (jedno całe i jedno osobno białko i żółtko)
  • 2 łyżki maślanki
  • 3 spore łyżki płatków owsianych błyskawicznych
  • 1 duża łyżka poppingu (prażonych ziaren amarantusa)
  • pół łyżeczki naturalnego ekstraktu z wanilii
  • łyżka tłuszczu do smażenia (ja użyłam oliwy z oliwek, ale można użyć dowolnego tłuszczu roślinnego)
  • łyżki płatków migdałowych
  • 3 łyżki jagód (+ jagody do dekoracji)

Rozdzielamy białko i żółtko z jednego jaja, białko ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli. Do żółtka wbijamy całe jajko, dodajemy maślankę, ekstrakt, płatki owsiane i popping i lekko ubijamy mikserem, zostawiamy na 10 minut, by  patki napęczniały, potem stopniowo dodajemy ubite białko i delikatnie mieszamy łyżką. Rozgrzewamy dokładnie tłuszcz na patelni, najlepiej teflonowej, nakładamy porcjami ciasto i przykrywamy pokrywką, smażymy na małym ogniu, po paru minutach przewracamy pancakes’y na drugą stronę drewnianą lub plastikową łopatką i smażymy dalej już bez przykrycia. Migdały prażymy na suchej patelni często mieszając, by uniknąć przypalenia. Gotowe pancakes’y wykładamy na talerz, posypujemy migdałami i jagodami, opcjonalnie można jeszcze je polać syropem klonowym lub z agawy, smacznego! 🙂

DSC06153 - Pancakes'y z jagodami bez mąki i dodatku cukru

DSC06147 - Pancakes'y z jagodami bez mąki i dodatku cukru

DSC06152 - Pancakes'y z jagodami bez mąki i dodatku cukru

DSC06149 - Pancakes'y z jagodami bez mąki i dodatku cukru

DSC06155 - Pancakes'y z jagodami bez mąki i dodatku cukru

Płaski brzuch- posiłki dietetyczne

15 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *