Zdrowe kotlety z kaszy jaglanej i jajek

Zdrowe kotlety z kaszy jaglanej i jajek
Kotlety te przygotowałam, gdyż zostało mi trochę kaszy jaglanej z poprzedniego dnia, resztę składników miałam w lodówce albo w szafkach, połączyłam je i wyszły smaczne kotlety. Z podanych składników wyszło mi 9 kotletów.Wartość kaloryczna wszystkich składników: 718kcal
Białko: 33,5g
Tłuszcze: 42,8g
Węglowodany: 49,6g

Wartość kaloryczna jednego kotleta: 79,8kcal
Białko: 3,7g
Tłuszcze: 4,75g
Węglowodany: 5,5g

Składniki:

  • 1/3 szklanki kaszy jaglanej przed ugotowaniem
  • 3jajka ugotowane na twardo +jedno surowe jajko
  • 3 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 łyżki prażonych pestek słonecznika
  • sól i pieprz (dałam dość sporo)
  • łyżeczka tłuszczu do smażenia

Ugotować kaszę dając na 1/3 szklanki kaszy, 2/3 szklanki wody, po ugotowaniu ją wystudzić. Ugotowane na twardo i wystudzone jajka zetrzeć na tarce na drobnych oczkach, dodać do kaszy, następnie dodać drobno posiekaną natkę pietruszki, surowe jajko, pieprz oraz sól. Wszystko dokładnie wymieszać. Na patelni rozgrzać tłuszcz, formować kotlety i kłaść na gorącą patelnię, piec około 5 minut z jednej strony pod przykryciem, potem przewrócić kotlety na drugą stronę i piec już bez pokrywki.

 

 

Feel Eat

27 thoughts on “Zdrowe kotlety z kaszy jaglanej i jajek

  1. Zapisuję sobie 🙂 Z kaszy jaglanej kotletów nie robiłam. Raz tylko słodkie placuszki. Te wydają się świetną opcje na obiad zwłaszcza w upalne dni 🙂

  2. Do kaszy jaglanej dobrze jest dodac maselka podczas gotowania – nie wychodzi wtedy sucha. A kotleciki zrobię jutro 🙂 Albo jeszcze dzisiaj jak uda mi się skoczyc do sklepu.

  3. a ja dzisiaj zrobiłem podobne 1.5 szklanki kaszy jaglanej , 1 starta cukinia , łyżka mąki owsianej , 2 jajka , sól, pieprz , trochę przyprawy do ziemniaków i trochę szczypiorku , wyszło super

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top