Picture 057 - Lekkie proteinowe biszkopty bez dodatku cukru i tłuszczu
Uncategorized

Lekkie proteinowe biszkopty bez dodatku cukru i tłuszczu

Na samym początku muszę zaznaczyć, że biszkopty te są dość suche i zapychające, ponieważ nie mają żadnego dodatku tłuszczu. Dlatego dobrze jest je posmarować na przykład dżemem bez cukru, twarożkiem albo masłem orzechowym, chociaż mi akurat odpowiadają takie suche. Robi się je w ekspresowym tempie, pierwszy raz piekłam je o 24 w nocy, żeby mieć co zabrać ze sobą następnego dnia na uczelnię i zajęło mi to dosłownie 20 parę minut wraz z oczekiwaniem, aż się upieką. 
Jak wiadomo, białko nie powinno się odłożyć w postaci tkanki tłuszczowej (jak węglowodany i tłuszcze, a raczej ich nadmiar), dlatego większość osób ćwiczących lub tych, które są na diecie, dba o dużą ilość dostarczanego białka z pożywienia.  Ostatnio w sklepie KFD (sklep wysyłkowy, ale z odbiorem osobistym w Warszawie przy moście Poniatowskiego) kupiłam dwa smaki białka – waniliowy i piernikowy. Wcześniej, gdy intensywnie jeździłam na rolkach i więcej ćwiczyłam, miałam białko z tej samej firmy, ale o smaku karmelowo-mlecznym i również byłam zadowolona. Takich biszkoptów nie robiłam jeszcze nigdy wcześniej, ale na pewno zrobię je wiele razy! Inne przepisy z tymi białkami znajdziecie u mnie na blogu pod takiegiem znajdującym się po prawej stronie ”z białkiem dla sportowców”.

Wartości odżywcze białka w 100 g suchej masy:
Białko – 78 g
Cukry – 5,6 g (węglowodany ogółem – 9 g)
Tłuszcz – 8,7 g

Picture 057 - Lekkie proteinowe biszkopty bez dodatku cukru i tłuszczu

Picture 032 1 - Lekkie proteinowe biszkopty bez dodatku cukru i tłuszczu

 Składniki:

  • 3 jajka (najlepiej wiejskie lub ekologiczne)
  • 3 czubate łyżki sera białego (takiego mielonego do serników)
  • 3 duże, czubate łyżki białka w proszku (u mnie firmy KFD)
  • łyżeczka sody

pagef - Lekkie proteinowe biszkopty bez dodatku cukru i tłuszczu

 Białko (opcjonalnie z dodatkiem szczypty soli, by ubiło się szybciej) dokładnie zmiksować na puszystą pianę. Aby sprawdzić, czy jest dobrze ubite, należy odwrócić miskę do góry dnem , jeśli białko nie będzie się ruszać i spływać,to znaczy,że ma już odpowiednią konsystencję.

page - Lekkie proteinowe biszkopty bez dodatku cukru i tłuszczu

 Do dużej miski dodać żółtka jaj, białko w proszku, serek i sodę i wszystko zmiksować na jednolitą masę. Potem delikatnie, już nie mikserem, a łyżką zmieszać pianę z białek do masy proteinowo-jajecznej.

Picture 041 - Lekkie proteinowe biszkopty bez dodatku cukru i tłuszczu

 Na blaszce do pieczenia rozłożyć papier. Delikatnie łyżką nakładać na niego ciasto. Wstawić do wcześniej nagrzanego piekarnika do 170 stopni na około 15 minut lub dłużej.

Picture 060 1 - Lekkie proteinowe biszkopty bez dodatku cukru i tłuszczu

10 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *