Uncategorized

Lekkie proteinowe biszkopty bez dodatku cukru i tłuszczu

Na samym początku muszę zaznaczyć, że biszkopty te są dość suche i zapychające, ponieważ nie mają żadnego dodatku tłuszczu. Dlatego dobrze jest je posmarować na przykład dżemem bez cukru, twarożkiem albo masłem orzechowym, chociaż mi akurat odpowiadają takie suche. Robi się je w ekspresowym tempie, pierwszy raz piekłam je o 24 w nocy, żeby mieć co zabrać ze sobą następnego dnia na uczelnię i zajęło mi to dosłownie 20 parę minut wraz z oczekiwaniem, aż się upieką. 
Jak wiadomo, białko nie powinno się odłożyć w postaci tkanki tłuszczowej (jak węglowodany i tłuszcze, a raczej ich nadmiar), dlatego większość osób ćwiczących lub tych, które są na diecie, dba o dużą ilość dostarczanego białka z pożywienia.  Ostatnio w sklepie KFD (sklep wysyłkowy, ale z odbiorem osobistym w Warszawie przy moście Poniatowskiego) kupiłam dwa smaki białka – waniliowy i piernikowy. Wcześniej, gdy intensywnie jeździłam na rolkach i więcej ćwiczyłam, miałam białko z tej samej firmy, ale o smaku karmelowo-mlecznym i również byłam zadowolona. Takich biszkoptów nie robiłam jeszcze nigdy wcześniej, ale na pewno zrobię je wiele razy! Inne przepisy z tymi białkami znajdziecie u mnie na blogu pod takiegiem znajdującym się po prawej stronie ”z białkiem dla sportowców”.

Wartości odżywcze białka w 100 g suchej masy:
Białko – 78 g
Cukry – 5,6 g (węglowodany ogółem – 9 g)
Tłuszcz – 8,7 g

 Składniki:

  • 3 jajka (najlepiej wiejskie lub ekologiczne)
  • 3 czubate łyżki sera białego (takiego mielonego do serników)
  • 3 duże, czubate łyżki białka w proszku (u mnie firmy KFD)
  • łyżeczka sody

 Białko (opcjonalnie z dodatkiem szczypty soli, by ubiło się szybciej) dokładnie zmiksować na puszystą pianę. Aby sprawdzić, czy jest dobrze ubite, należy odwrócić miskę do góry dnem , jeśli białko nie będzie się ruszać i spływać,to znaczy,że ma już odpowiednią konsystencję.

 Do dużej miski dodać żółtka jaj, białko w proszku, serek i sodę i wszystko zmiksować na jednolitą masę. Potem delikatnie, już nie mikserem, a łyżką zmieszać pianę z białek do masy proteinowo-jajecznej.

 Na blaszce do pieczenia rozłożyć papier. Delikatnie łyżką nakładać na niego ciasto. Wstawić do wcześniej nagrzanego piekarnika do 170 stopni na około 15 minut lub dłużej.

10 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *