Pieczone kotlety z czerwonej soczewicy

Pieczone kotlety z czerwonej soczewicy
Soczewica – najpopularniejsze odmiany to czerwona, zielona i brązowa. Zawiera wapń, żelazo, beta-karoten oraz witaminy B i PP. Korzystnie wpływa na śledzionę, trzustkę i żołądek, wzmacnia aktywność nerek i nadnerczy. Pozytywnie działa również na serce i krążenie, obniża poziom cholesterolu, zapobiega nagłym wzrostom cukru we krwi. Świetnie nadaje się na zastępstwo mięsa dla wegetarian. Zawiera pełnowartościowe, łatwo przyswajalne przez organizm człowieka białko, dlatego zalecana jest również ludziom aktywnie uprawiającym jakiś sport. Ponadto posiada nieski indeks glikemiczny, o którym piszę tutaj chyba milionowy raz 🙂  Gdy produkt ma niski IG, nie powoduje wahań poziomu cukru we krwi, co zapobiega nagłym ochotom na ”coś słodkiego” 🙂
Z podanych składników powinno wyjść 7-8 kotletów. Bardziej traktowałabym je jako coś na szybko do przegryzienia na wynos, niż pełny obiad z dodatkiem warzyw.

Składniki:

  • 3/4 szklanki przed ugotowaniem czerwonej soczewicy (u mnie firmy Sante)
  • 1/2 kulki sera mozzarella light
  • 2 łyżki zarodków pszennych ( u mnie Sante)
  • łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • świeża bazylia ( około 10 dużych listków lub więcej)
  • ulubione przyprawy : słodka papryka, chilli, oregano, suszona cebula, granulowany czosnek
  • sól, pieprz do smaku

Soczewicę ugotować w niewielkiej ilości osolonej wody, odcedzić i wrzucić do blendera. Dodać wszystkie wyżej wymienione składniki i dokładnie zmiksować na jednolitą masę. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia, łyżką nakładać ”placki” ciasta, jest dość klejące, ale gdy się upieką, łatwo odchodzą od papieru. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec 30-35 minut.
Najlepiej podawać z sosem czosnkowym na bazie jogurtu naturalnego z dodatkiem musztardy, np Dijon.

Feel Eat

11 myśli w temacie “Pieczone kotlety z czerwonej soczewicy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Powrót do góry