NALEŚNIKI I PLACKI,  ŚNIADANIE

Lekkie placki twarogowo-gryczane z syropem z agawy i truskawkami

To jedne z najlepszych placków jakie jadłam! Co prawda ostatnio dużo eksperymentuję z różnym rodzajem placków i nie było jeszcze tak, że jakieś nie smakowały mi aż tak, że nie jadłam ich z przyjemnością 🙂 Nie mogę się doczekać sezonowych owoców, truskawki, które już goszczą na sklepowych półkach wcale nie pachną truskawkami, smak też mają jakiś taki nijaki, no ale przynajmniej wyglądem przypominają te owoce ( chociaż w środku często są całkowicie białe). Udało mi się znaleźć z zamrażarce truskawki, naturalne, sezonowe, pyszne! Połączenie placków gryczanych, wzbogaconych o dodatkową ilość białka połączonych z ciepłymi truskawkami jest palce lizać! Z podanych składników wyszło mi 8 placków, a taka porcja to 312 kcal i co najważniejsze – dobrych kalorii 🙂
Syrop z agawy dostałam już parę miesięcy temu od Naturalnej Spiżarni, ale jakoś mało z niego korzystałam, teraz robię tak, że nie dodaję w ogóle cukru do śniadań na słodko, a polewam je niewielką ilością tego syropu. 

Składniki:

  • 80 g twarogu (chudego lub półtłustego)
  • jedno jajko
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • duża łyżka mąki gryczanej
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/3 szklanki mleka 1,5 lub 2 %
  • syrop z agawy do polania placków
  • truskawki

Białko oddzielić od żółtka, białko ubić z niewielkim dodatkiem soli na sztywną pianę (gdy odwrócicie naczynie, w którym jest białko nie powinno ono spływać). W drugim naczyniu ubić żółtko z mlekiem, wanilią, sodą, mąką oraz twarogiem. Wszystko delikatnie połączyć dodając ubite białko do masy twarogowej. Rozgrzać patelnię beztłuszczową, jeśli nie macie użyjcie niewielkiej ilości tłuszczu roślinnego. Łyżką nakładać porcje ciasta, przykryć pokrywką i smażyć na małym ogniu, po jakimś czasie odwrócić na drugą stronę przy użyciu drewnianej łopatki, już nie należy ich przykrywać. Truskawki jeśli są świeże pokroić, jeśli nie, to podgrzać zamrożone w garnku lub mikrofalówce. Placki układać na talerzu, polać syropem klonowym, obok położyć truskawki ( lepiej nie na placki, bo nasiąkną wodą z truskawek i nie będą już takie chrupkie ), pałaszować 🙂

 

Wartość odżywcza przy założeniu, że użyliśmy 100g truskawek i 10 g syropu z agawy i zjedliśmy wszystkie (8) placki : 312 kcal
Białko: 28 g
Tłuszcze: 7,7 g
Węglowodany: 33 g

9 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *