Uncategorized

Pieczone pomidory z oliwkami i czosnkiem

Rate this post
Pomidory są bogatym źródłem witamin i substancji odżywczych. Zawierają witaminy z grupy C, E, K i B, kwas foliowy, karoten i biotynę.Bogate są w potas, fosfor, sód, wapń, żelazo, miedź, cynk i mangan. Zawierają wiele likopenu, czyli przeciwutleniacza. Do tego są bardzo niskokaloryczne! Przyjęło się, że są warzywami, a tak naprawdę to owoce. Wiele osób nie może się przekonać do ich smaku i zniechęcają się na sam ich widok. Szkoda, bo mają naprawdę dużo walorów zdrowotnych! 🙂
Takie pieczone pomidory kojarzą mi się z każdym wyjadem wakacyjnym, bo to standard, gdy w hotelu jest śniadaniowy szwedzki stół, pewnie przez szybkość i prostotę wykonania. Spróbujcie!

Składniki:

  • 2 duże pomidory
  • 10 czarnych oliwek
  • 2 ząbki czosnku
  • suszona cebula
  • świeże zioła : bazylia i oregano
  • sól, pieprz do smaku

Pomidory rozkroić na pół, włożyć do naczynia do zapiekania. Oliwki pokroić jak na zdjęciu i położyć na pomidorach.

Czosnek rozmiażdżyć i posmarować nim przekrojone pomidory.

Następnie posypać je posiekaną świeżą bazylią i oregano i innymi przyprawami, np suszoną cebulą.
Posolić i popieprzyć do smaku. Piekarnik nagrzać do 160 stopni, włożyć naczynie i zapiekać bez przykrycia przez około 25 minut, a najlepiej kontrolować sytuację 🙂 Podawać na przykład jako dodatek do mięsa.

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *