Omlet z kurkami i szpinakiem – dieta ketogeniczna

Omlet z kurkami i szpinakiem – dieta ketogeniczna

Tłuszcz w diecie ketogenicznej odgrywa kluczową rolę (stanowi nawet 90% źródła kalorii!), dlatego każda osoba będąca na niej powinna przywiązywać szczególną uwagę do wyboru prawidłowych produktów – powinny być jak najmniej przetworzone i z jak największą zawartością tłuszczu. Po pewnym czasie trwania diety, pomysły na proste przepisy mogą się już skończyć, a w codzienne menu wkrada się monotonia, dlatego przybywam na pomoc i podsuwam Wam przepis na szybki przepis na omlet z wykorzystaniem pieprznika jadalnego, zwanego potocznie kurką. Grzyby te świetnie sprawdzą się do przygotowania sosów do makaronu czy mięs, ale w omlecie smakują równie dobrze. Kurki aż w 90% składają się z wody, nie dostarczają więc zbyt wielu kalorii – jedynie 30kcal, przy jednoczesnej dosyć sporej zawartości witamin oraz makro- i mikroelementów. Pieprznik jadalny ma jeszcze jedną genialną zaletę – nigdy nie jest zarobaczony. Zawdzięcza to hitinmannozie, która paraliżuje układ nerwowy robaków, doprowadzając tym samym od ich śmierci.

Pamiętajcie jednak, że kurki nie są dla wszystkich! Są dość ciężkostrawne, dlatego raczej powinny ich unikać osoby z problemami gastrycznymi oraz osoby starsze i dzieci.

Wartość energetyczna całego przepisu: 750kcal

Białko: 47,4g

Tłuszcz: 51g

Węglowodany: 28,1g

Wartośc kaloryczna (jeden omlet z kurkami i szpinakiem): 250kcal
Białko 15,8g, Tłuszcz 17g, Węglowodany 9,4g

Przepis na omlet z kurkami i szpinakiem

Składniki na 3 omlety:

  • 6 dużych jaj
  • 200 g szpinaku
  • 150g kurek
  • 1 średniej wielkości cebula
  • łyżka masła klarowanego
  • sól, pieprz do smaku
  1. Jajka wbić do miski, roztrzepać widelcem, doprawić solą i pieprzem.
  2. Kurki dokładnie umyć i oczyścić z przyczepionego do nich pisaku, pokroić na mniejsze kawałki.
  3. Cebulę obrać, pokroić w drobną kostkę.
  4. Na patelni rozgrzać masło, dodać pokrojoną cebulę i smażyć, aż się zeszkli, następnie dorzucić kurki i smażyć przez około 2-3 minuty, aż odparuje z nich woda. Kurki z cebulą przesunąć w róg patelni i dodać szpinak, powinien znacznie zmniejszyć swoją objętość. Wymieszać zawartość patelni i odstawić do ostygnięcia.
  5. Kurki, cebulę i szpinak dorzucić do roztrzepanych jajek, a następnie wylewać partiami na rozgrzaną patelnię z powłoką nieprzywierającą.
  6. Smażyć około 3 minut z każdej strony.

Inne przepisy, które mogą Cię zainteresować:

Feel Eat

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top