CIASTECZKA,  DESERY,  FIT SŁODKOŚCI,  IMPREZOWE,  ŚNIADANIE,  Uncategorized

Pełnoziarniste biscotti (podwójnie pieczone)

Rate this post

Przygotowuję dzisiaj włoską kolację, ale nie do końca ”prawdziwą”,bo wykorzystuję zdrowsze zamienniki, dlatego zamiast tradycyjnych ciasteczek, przygotowałam je w wersji pełnoziarnistej. Przepis znalazłam na stronie Feed me better i od razu wiedziałam, że będą idealne na moją ucztę! Chociaż jeszcze jestem przed kolacją, to oczywiście już spróbowałam ciasteczka i z czystym sumieniem mogę Wam polecić ich wykonanie. Jedyne co zmieniłam w przepisie z wyżej podanego bloga, to ilość cukru, pierwotnie powinno być 65g, a ja dałam 50g, gdyż uważam, że bakalie, które wrzuciłam do środka zrekompensowały mniejszą ilość cukru. Ciasteczka są również idealnym rozwiązaniem na 2 śniadanie. Są suche, więc można je dość długo przechowywać.  Z podanych składników wyszły mi 24 ciasteczka.

Składniki:

  • 1 szklanka mąki pełnoziarnistej
  • pół szklanki otrębów
  • dwa jajka
  • 100g bakalii (dałam suszone śliwki, morele, jagody goji, słonecznik, dynię i migdały)
  • pół ziarenek z jednej laski wanilii
  • 50g cukru trzcinowego
  • jedna łyżeczka proszku do pieczenia

Jajka ubić z cukrem i ziarenkami wanilii aż do uzyskania lekkiej piany, dodać mąkę pełnoziarnistą, otręby, bakalie oraz proszek do pieczenia, zagnieść ciasto ręką. Na blachę wyłożyć papier do pieczenia i ułożyć na niej uformowany z ciasta ”chlebek”. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, piec 25 minut. Po tym czasie wyjąć chlebek, odczekać parę minut, by przestygł, następnie pokroić go w 1,5-2cm plasterki, ułożyć jeszcze raz na blaszce i podpiec około 7-10 minut. Po upieczeniu wyjąć na kratkę i pozostawić do ostygnięcia.

 

 

 

 

 

 

4 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *