Uncategorized

Szybki zapiekany kalafior

Rate this post
Kalafior jest jednym z moich ulubionych warzyw! Jest pyszny i niskokaloryczny, najlepszy z jajkiem lub w zupie kalafiorowej!

www.milionkobiet.pl
,,Kalafior zawiera wiele substancji odżywczych, takich jak: sód, potas, magnez, wapń, mangan, żelazo, miedź, cynk, fosfor, fluor, chlor, jod, karoteny, witaminy: K, B1, B2, B6, C oraz kwasy: nikotynowy i pantotenowy. Co więcej, kalafior jest bogaty w sulforan, który pobudza enzymy zwalczające raka. Aby uniknąć przykrego zapachu kalafiora oraz zatrzymać wartości odżywcze oraz kruchość warzywa, należy zminimalizować czas jego gotowania. Dodanie odrobiny soku z cytrynypomoże Ci zapobiec odbarwieniu warzywa. ”

Danie wyszło smaczne, jest dobrym rozwiązaniem na szybki obiad z dodatkiem maślanki czy kefiru. Można wykorzystać na diecie niełączenia. Przepis na dwie porcje.

Składniki:

  • kalafior (ilość wg uznania)
  • jajko
  • gęsty jogurt np grecki lub naturalny, ale nie 0%
  • 2 łyżki startego sera żółtego
  • sól, pieprz 



 Sos:
Pomieszać starty ser, jogurt, jajko, doprawić solą i pieprzem do smaku.

 Kalafior podzielić na różyczki i ugotować na półtwardo ( al dente) w osolonej wodzie. Odcedzić i przełożyć do naczynia żaroodpornego.

Wszystko zalać wcześniej przygotowanym sosem i wstawić do piekarnika na około 40 minut do 180 stopni. Wszystko ma się przypiec i ładnie zrumienić.

Wartość kaloryczna jednej porcji przy założeniu użycia dużego jajka, 500 g kalafiora i 150 g jogurtu: 175 kcal
Białko: 13,5 g
Tłuszcze: 8,4 g
Węglowodany: 13,5 g

8 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.