Uncategorized

Dietetyczna, niskowęglowodanowa lasagne z mieloną piersią z kurczaka, szpinakiem i bakłażanem

Rate this post
Ten smak mnie zaskoczył! Potrawa warta wypróbowania i nie jest tylko dla tych na diecie. Trochę czasochłonne i pracochłonne jest jej przygotowanie, ale warto. Przepis na trzy porcje.

,,Poza walorami smakowymi bakłażan ma również sporo zalet zdrowotnych. Świeży owoc zawiera około 90% wody, niewiele białka, tłuszczu i tylko 2% cukrów. Zawiera za to dużą ilość potasu, fosforu, żelaza i wapnia oraz witaminę A, C i witaminy z grupy B. Jest też bogaty w błonnik, którego ma o 50% więcej niż jabłka lub brzoskwinie. Bakłażan ma też pewną ciekawą właściwość – wspomaga bowiem trawienie tłustych mięs. Zawarta w nim substancja ogranicza miażdżycowe i nowotworowe zagrożenie spowodowane stosowaniem zbyt tłustej i mięsnej diety. Niestety, pomimo małej zawartości kalorii, oberżyna jest ciężkostrawnym owocem. Zatem osoby z kłopotami układu pokarmowego muszą uważać na ilość spożywanych bakłażanów.”

Składniki:

  • jeden bakłażan
  • pierś z kurczaka (około 200-250 g)
  • puszka krojonych pomidorów lub przecier pomidorowy
  • zioła prowansalskie
  • cebula
  • 3 garście świeżego szpinaku
  • 4 ząbki czosnku
  • 150 g gęstego jogurtu naturalnego
  • male jajko lub jajko przepiórcze
  • 2 łyżki startego żółtego sera
  • sól, pieprz

Szpinak: na rozgrzaną patelnię teflonową wrzucić dwa posiekane ząbki czosnku, podsmażyć, dodać szpinak ,posolić , popieprzyć i udusić.

Bakłażana pokroić w bardzo cienkie plasterki i posolić, odstawić na 30 minut. Bakłażan ma puścić sok z charakterystyczną goryczką, którą należy zetrzeć papierowym ręcznikiem kuchennym.
Pierś z kurczaka zmielić, cebulę drobno posiekać, ser żółty zetrzeć na tartce.

 Na rozgrzaną patelni teflonowej podsmażyć cebulę.

Dorzucić mięso mielone z kurczaka i smażyć.  Posolić i popieprzyć.

 Dorzucić całą puszkę pomidorów i dusić aż do zredukowania i rozpadnięcia się kawałków. Na początku pod przykryciem, potem zdjąć pokrywkę. Dodać starte dwa ząbki czosnku i zioła prowansalskie.

Bakłażany zgrillować z obu stron, można to zrobić na grillu, patelni grillowej lub w piekarniku lub po prostu na dużej patelni teflonowej bez tłuszczu.

 Przygotować sos: Pomieszać jogurt z jajkiem, serem żółtym, solą i pieprzem.

 Na dno naczynia żaroodpornego położyć plastry bakłażana, na to warstwę uduszonego z czosnkiem szpinaku i warstwę mięsa, znowu bakłażana i mięso aż składniki się skończą.

 Wszystko zalać sosem i wstawić do piekarnika do 180 stopni na 40-50 minut aż wierzch się ładnie zapiecze i przyrumieni.

Wartość kaloryczna całego lasagne: 646 kcal
Białko: 74 g
Tłuszcze: 17 g
Węglowodany: 61 g

Wartość kaloryczna porcji: 215 kcal
Białko: 25 g
Tłuszcze : 5,7 g
Węglowodany: 20,3 g

20 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.