Lekka surówka z czerwonej kapusty i kukurydzy

Lekka surówka z czerwonej kapusty i kukurydzy
Nawet osoby z nadwyrężoną wątrobą mogą jeść kapustę. Jest niskokaloryczna – 100 g ma zaledwie 40 kcal. Witaminy C
tyle w niej, co w cytrynie (30-36 mg w 100 g, a głąb ma jeszcze
więcej). Komplet niezbędnych dla zdrowia witamin z grupy B, sporo
witaminy A, trochę witamin E, K i rutyny. Podczas gotowania można poczuć
obecność siarki, która poprawia wygląd włosów, skóry i paznokci. W
kapuście są też minimalne ilości niezbędnego dla zdrowia arsenu. Ale jej
największe skarby to wapń, magnez, potas.http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Wlasciwosci-lecznicze-kapusty-na-anemie-obrzeki-niska-odpornosc-slabe-_33947.html

Nawet osoby z nadwyrężoną wątrobą mogą jeść kapustę. Jest niskokaloryczna – 100 g ma zaledwie 40 kcal. Witaminy C
tyle w niej, co w cytrynie (30-36 mg w 100 g, a głąb ma jeszcze
więcej). Komplet niezbędnych dla zdrowia witamin z grupy B, sporo
witaminy A, trochę witamin E, K i rutyny. Podczas gotowania można poczuć
obecność siarki, która poprawia wygląd włosów, skóry i paznokci. W
kapuście są też minimalne ilości niezbędnego dla zdrowia arsenu. Ale jej
największe skarby to wapń, magnez, potas.http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Wlasciwosci-lecznicze-kapusty-na-anemie-obrzeki-niska-odpornosc-slabe-_33947.html

Szybka obiadowa surówka, smaczna i pełna witamin. Warto przygotować trochę wcześniej, by kapusta mogła lekko zmięknąć. Dobrze jest przeanalizować skład kukurydzy w puszce i wybrać taką bez dodatku cukru podczas konserwowania. Z podanych składników wychodzi duża miska surówki 🙂

Kapusta czerwona ma dużą zawartość antocjanów – barwników odpowiedzialnych za charakterystyczną
barwę tej odmiany. Antocjany należą do grupy związków zwanych
bioflawonoidami, wykazujących działanie przeciwutleniające. Wraz z
witaminami E, C i beta-karotenem zmniejszają one ryzyko powstawania
zmian miażdżycowych i rozwoju nowotworów. Podobne przeciwnowotworowe
działanie wykazują indole – substancje, które niedawno zostały odkryte
przez naukowców w większości roślin krzyżowych, a więc również w
kapuście.

Nawet osoby z nadwyrężoną wątrobą mogą jeść kapustę. Jest niskokaloryczna – 100 g ma zaledwie 40 kcal. Witaminy C
tyle w niej, co w cytrynie (30-36 mg w 100 g, a głąb ma jeszcze
więcej). Komplet niezbędnych dla zdrowia witamin z grupy B, sporo
witaminy A, trochę witamin E, K i rutyny. Podczas gotowania można poczuć
obecność siarki, która poprawia wygląd włosów, skóry i paznokci. W
kapuście są też minimalne ilości niezbędnego dla zdrowia arsenu. Ale jej
największe skarby to wapń, magnez, potas.http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Wlasciwosci-lecznicze-kapusty-na-anemie-obrzeki-niska-odpornosc-slabe-_33947.html


Składniki:

  • 1 mała główka czerwonej kapusty
  • 1 puszka kukurydzy konserwowej bez dodatku cukru
  • łyżka oliwy
  • małe opakowanie jogurtu naturalnego
  • koperek
  • sól, pieprz

Kapustę posiekać ostrym nożem na cienkie paseczki i wrzucić do miski, kukurydzę odcedzić i dorzucić do kapusty, dodać drobno posiekany koperek, sól, pieprz, oliwę i jogurt naturalny, wszystko odstawić na przynajmniej godzinę, by się przegryzło.

 

 

Feel Eat

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top