KOLACJA,  NA WYNOS,  NALEŚNIKI I PLACKI,  Uncategorized

Cukiniowe kotlety z jaglanką

Cukinia jest bardzo niedocenianym warzywem. Dzięki temu, że posiada dużo wody, dostarcza niewielu kilokalorii (100g warzywa dostarcza tylko 15kcal). Warto ją włączyć do letniego menu. Jest lekkostrawna i ma bardzo łagodny, neutralny smak, dlatego potrawy z nią w roli głównej powinny być dość bogato przyprawione. Kasza jaglana natomiast posiada mało skrobi, dużo witamin z grupy B, żelaza oraz miedzi. Również jest lekkostrawna i nie zawiera glutenu. 100g kaszy jaglanej to około 350kcal. Kotlety te są dobre do zabrania na wynos, nadają się dla wegetarian. Z podanych składników wyszło mi 8, ale zniknęły baardzo szybko! 🙂

Zawiera
potas, żelazo i magnez oraz witaminę A, C, K, PP i B1, beta karoten.
Zaletą cukinii jest to, że nie odkładają się w niej metale ciężkie.
Ponadto warzywo odkwasza organizm i pozytywnie wpływa na proces
trawienia, dlatego polecana jest przy problemach z nadkwaśnością.http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Cukinia-wartosci-odzywcze-i-przepisy-na-dania-z-cukinii_34738.html

Zawiera
potas, żelazo i magnez oraz witaminę A, C, K, PP i B1, beta karoten.
Zaletą cukinii jest to, że nie odkładają się w niej metale ciężkie.
Ponadto warzywo odkwasza organizm i pozytywnie wpływa na proces
trawienia, dlatego polecana jest przy problemach z nadkwaśnością.http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Cukinia-wartosci-odzywcze-i-przepisy-na-dania-z-cukinii_34738.html

 

Składniki:

  • 1 duża cukinia
  • 1 czerwona cebula
  • pół szklanki kaszy jaglanej (przed ugotowaniem)
  • jedno jajko, najlepiej wiejskie
  • świeża bazylia, oregano, tymianek, sól, pieprz
  • ząbek czosnku

Cukinię zetrzeć na tarce o grubych oczkach, przełożyć do sitka, lekko posolić i odstawić na 30 minut. Po tym czasie dokładnie wycisnąć z wody. Kaszę jaglaną przepłukać, by pozbyć się goryczki, do połowy szklanki kaszy jaglanej dodać jedną szklankę wody i sól, gotować na małym ogniu pod przykryciem aż do całkowitego wchłonięcia wody przez kaszę. Cebulę zeszklić wraz z przeciśniętym przez praskę ząbek czosnku na patelni teflonowej, najlepiej bez dodatku tłuszczu. Do miski przełożyć wystudzoną jaglankę i cebulę z czosnkiem, dodać cukinię oraz drobno posiekane zioła, posolić i popieprzyć do smaku. Na blaszce rozłożyć papier do pieczenia i mokrymi dłońmi formować placki, piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 20-25 minut w zależności od wielkości placków.

 

 

 

 

6 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *