KOLACJA,  NA WYNOS,  NALEŚNIKI I PLACKI,  Uncategorized

Cukiniowe kotlety z jaglanką

Rate this post
Cukinia jest bardzo niedocenianym warzywem. Dzięki temu, że posiada dużo wody, dostarcza niewielu kilokalorii (100g warzywa dostarcza tylko 15kcal). Warto ją włączyć do letniego menu. Jest lekkostrawna i ma bardzo łagodny, neutralny smak, dlatego potrawy z nią w roli głównej powinny być dość bogato przyprawione. Kasza jaglana natomiast posiada mało skrobi, dużo witamin z grupy B, żelaza oraz miedzi. Również jest lekkostrawna i nie zawiera glutenu. 100g kaszy jaglanej to około 350kcal. Kotlety te są dobre do zabrania na wynos, nadają się dla wegetarian. Z podanych składników wyszło mi 8, ale zniknęły baardzo szybko! 🙂

Zawiera
potas, żelazo i magnez oraz witaminę A, C, K, PP i B1, beta karoten.
Zaletą cukinii jest to, że nie odkładają się w niej metale ciężkie.
Ponadto warzywo odkwasza organizm i pozytywnie wpływa na proces
trawienia, dlatego polecana jest przy problemach z nadkwaśnością.http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Cukinia-wartosci-odzywcze-i-przepisy-na-dania-z-cukinii_34738.html

Zawiera
potas, żelazo i magnez oraz witaminę A, C, K, PP i B1, beta karoten.
Zaletą cukinii jest to, że nie odkładają się w niej metale ciężkie.
Ponadto warzywo odkwasza organizm i pozytywnie wpływa na proces
trawienia, dlatego polecana jest przy problemach z nadkwaśnością.http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Cukinia-wartosci-odzywcze-i-przepisy-na-dania-z-cukinii_34738.html

 

Składniki:

  • 1 duża cukinia
  • 1 czerwona cebula
  • pół szklanki kaszy jaglanej (przed ugotowaniem)
  • jedno jajko, najlepiej wiejskie
  • świeża bazylia, oregano, tymianek, sól, pieprz
  • ząbek czosnku

Cukinię zetrzeć na tarce o grubych oczkach, przełożyć do sitka, lekko posolić i odstawić na 30 minut. Po tym czasie dokładnie wycisnąć z wody. Kaszę jaglaną przepłukać, by pozbyć się goryczki, do połowy szklanki kaszy jaglanej dodać jedną szklankę wody i sól, gotować na małym ogniu pod przykryciem aż do całkowitego wchłonięcia wody przez kaszę. Cebulę zeszklić wraz z przeciśniętym przez praskę ząbek czosnku na patelni teflonowej, najlepiej bez dodatku tłuszczu. Do miski przełożyć wystudzoną jaglankę i cebulę z czosnkiem, dodać cukinię oraz drobno posiekane zioła, posolić i popieprzyć do smaku. Na blaszce rozłożyć papier do pieczenia i mokrymi dłońmi formować placki, piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 20-25 minut w zależności od wielkości placków.

 

 

 

 

6 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *