PIECZYWO,  ŚNIADANIE

Żytni chleb w jajku

Rate this post

Bardzo szybkie i sycące śniadanie. Przygotowałam je kiedyś zamiast porannej jajecznicy. Użyłam chleba żytniego, lekko czerstwego, właśnie taki smakuje najlepiej. Na pewno przygotuję to śniadanie jeszcze wiele razy, ponieważ uwielbiam jajka pod każdą postacią! Pod względem składu aminokwasowego, jajka są najbardziej wartościowe z produktów pochodzenia zwierzęcego. Jajka zawierają aminokwasy egzogenne, czyli takie, które muszą być dostarczane z pożywieniem, gdyż nasz organizm nie jest w stanie samodzielnie ich wytworzyć. Lecytyna, która  zawarta jest w żółtku jaja posiada właściwości emulgujące, rozbija spożywane tłuszcze oraz cholesterol na mniejsze cząstki, zapobiega powstawaniu miażdżycy. Dzięki niej łatwiej pochłaniamy wiedzę oraz jesteśmy mniej zestresowani. Przepis zawiera składniki dla jednej osoby.

Składniki:

  • 1-2 jajka
  • 2 kromki chleba żytniego, najlepiej czerstwego
  • łyżeczka masła klarowanego
  • sól, pieprz

Jajka roztrzepać widelcem, dodać sól i pieprz, wymieszać.  Rozpuścić masło na patelni. Namoczyć chleb w jajku, włożyć na rozgrzany tłuszcz i smażyć około 2 minut z jednej strony. Gotowe!

 

 

10 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *