IMG 6044 - Zdrowe smoothie z jarmużem
NA WYNOS,  PODWIECZOREK,  SMOOTHIE I KOKTAJLE

Zdrowe smoothie z jarmużem

IMG 6044 - Zdrowe smoothie z jarmużem

Prawdziwa bomba witaminowa! Uwielbiam smoothie, w szczególności te z dodatkiem jarmużu i awokado, a dzisiaj połączyłam oba moje ulubione składniki i wyszło smoothie idealne! Dzięki dodaniu soku jabłkowego napój jest słodki i nie ma potrzeby dodatkowo go dosładzać. Składniki na dwie porcje.

Wartość kaloryczna wszystkich składników: 259kcal
Białko: 4,6g
Tłuszcz: 8,3g
Węglowodany: 45g

Wartość kaloryczna jednej porcji: 129,5kcal
Białko: 2,3g
Tłuszcz: 4,15g
Węglowodany: 22,5g


Kilka słów o jarmużu:
💚 100 gramów jarmużu ma około 40 kcal, jest więc niskokaloryczny, zawiera 2,4 gramy błonnika.
💚Ma bardzo dużą zawartość żelaza, co pomaga w walce z niedokrwistością. Nazywany jest czasem ”nową wołowiną”, jest to niezbędny składnik diety wegańskiej i wegetariańskiej.
💚 Posiada bardzo dużą ilość witaminy K, która między innymi bierze udział w procesie krzepnięcia krwi.
💚 Dzięki wysokiej zawartości antyoksydantów, jarmuż może pomóc nam w walce z wolnymi rodnikami, które przyczyniają się do powstawania nowotworów.

💚Jarmuż nie należy do warzyw, które można długo przechowywać. Maksymalnie wytrzyma 5 dni.



Składniki:

  • 2 liście jarmużu
  • 1/2 obranej ze skórki pomarańczy
  • 1 długi ogórek
  • 1/4 awokado
  • sok z 1/4 cytryny
  • 200 ml soku jabłkowego
 

Z awokado zdjąć skórkę, ogórka obrać. Wszystkie składniki umieścić w blenderze i zmiksować na gładkie smoothie.

IMG 6045 - Zdrowe smoothie z jarmużem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *