DIETETYCZNY FAST FOOD,  DLA SPORTOWCÓW,  IMPREZOWE,  KOLACJA,  PODWIECZOREK

Dietetyczne chipsy z buraka

Rate this post

Buraki to na pewno jedno z moich ulubionych warzyw! Coraz częściej przygotowuję sałatkę z buraków, fety i prażonych pestek, jest pyszna. Tym razem postanowiłam przygotować chipsy. Były już przeróżne warzywa, ale z buraków nigdy ich nie robiłam. Wydaje mi się, że wcześniej się bałam tych warzyw, bo nie miałam pomysłu na ich przygotowanie, gotuje się je długo i nie chciało mi się za to brać. Totalnie zmieniłam zdanie! Są tanie i baaardzo zdrowe! Barszcze i soki z buraków obniżają ciśnienie krwi, oczyszczają ją oraz powodują w niej wzrost liczby czerwonych ciałek (ich niedobór powoduje anemię). Poza tym buraki zawierają dużo witaminy C i B1 oraz wiele makro- i mikroelementów. Znajdziemy w nich wapno, magnez, potas oraz dwa rzadkie metale: rubid i cez (o których przypuszcza się, że działają hamująco na rozwój raka). Z uwagi na swój skład buraki mają działania dokwaszające, dlatego polecane są zwłaszcza osobom spożywającym dużo produktów o charakterze kwasotwórczym (tj. m.in.: mięsa, ciasta, pieczywa). Z tego powodu są też pomocne w walce ze zgagą. Warto wiedzieć, że te wszechstronne warzywa wykorzystuje się też w leczeniu grypy, anginy i przeziębień. Z uwagi na dużą zawartość cukru w burakach ostrożnie powinny je stosować w kuchni osoby cierpiące na cukrzycę. Z podanych składników wyszły mi 3 blachy chipsów.

Mimo
że buraki nie są bogatym źródłem żelaza, to wspaniały środek
krwiotwórczy, dawno uznany przez medycynę naturalną. Zapobiega anemii,
co więcej, wspomaga leczenie białaczki. Zawarte w burakach barwniki
należą do bardzo silnych przeciwutleniaczy i czterokrotnie zwiększają
przyswajanie tlenu przez komórki. Wspomagają więc układ krwionośny.http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/buraki-lecznicza-sila-burakow_33942.html

 

Składniki:

  • 2 duże buraki
  • sól
  • płaska łyżka oliwy
  • ulubione przyprawy, u mnie: papryka słodka, papryka ostra, zioła prowansalskie, czosnek granulowany

Przygotowanie jest bardzo proste. Buraki obrać i zetrzeć na tarce na cienkie plasterki, skroplić oliwą, posypać przyprawami i ułożyć na wyłożonej papierem do pieczenie blaszce do pieczenia. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 140 stopni i piec z termoobiegiem przez około 40 minut. Gotowe 🙂

 

 

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *