IMG 1453 - Zdrowsze ciasto dyniowe
CIASTA,  DESERY,  FIT SŁODKOŚCI,  PODWIECZOREK,  ŚNIADANIE

Zdrowsze ciasto dyniowe

Przepyszne, wilgotne i puszyste, ciasto idealne! Dość szybkie w przygotowaniu. Upieczona wcześniej dynia powinna być miękka i nie powinna wymagać blendowania – można ją bezpośrednio dodać do ubitych wcześniej składników. Dla uzyskania efektu light następnym razem spróbuję wersji bez dodatku tłuszczu, wtedy całe ciasto będzie miało aż 450 kilokalorii mniej.

Cała tortownica ma 1864kcal
Białko: 48g
Tłuszcz: 64g
Węglowodany: 272g

Jeden kawałek, czyli 1/10 blachy to 186,4kcal
Białko: 4,8g
Tłuszcz: 6,4g
Węglowodany: 27,2g

IMG 1453 - Zdrowsze ciasto dyniowe

Składniki:

  • 2 szklanki pieczonej dyni (użyłam hokkaido)
  • szklanka mąki (najlepiej orkiszowej)
  • pół szklanki brązowego cukru
  • 1 cukier waniliowy (można dodać ziarenka z laski wanilii i dodatkowo jedną łyżkę brązowego cukru)
  • 50g oleju roślinnego
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jajka

Cukier brązowy i cukier waniliowy upić z jajkami aż do uzyskania puszystej konsystencji. Dodajemy stopniowo upieczoną dynię, miksujemy dalej, na końcu dodajemy stopniowo mąkę i proszek do pieczenia oraz olej roślinny i wszystko mieszamy łyżką. Wykładamy tortownicę papierem do pieczenia, wlewamy masę i pieczemy około 40 minut w 180 stopniach.

 

IMG 1435 - Zdrowsze ciasto dyniowe

 

IMG 1451 - Zdrowsze ciasto dyniowe

 

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *